wtorek, 19 kwietnia 2022

Wydawnictwo W.A.B Książka pt.: „Ukochane dziecko” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Ukochane dziecko”, którą otrzymałam od Wydawnictwa W.A.B.


Porwana, bita, przetrzymywana, nazywana Leną, zmuszana do wielu rzeczy, których nie chciała. Nie miała wyjścia, jeśli chciała przetrwać, jeśli chciała przeżyć. Musiała poznać reguły panujące w szałasie bez okien, który od teraz miał być jej domem już na zawsze. Musiała wychowywać dwójkę dzieci i być ich mamą. Życie według zegarka, według tego, jak on chciał. Określone pory jedzenia, nauki, a nawet korzystania z toalety. Wspólne spędzanie czasu jakby byli kochającą się rodziną.
Jednak nadszedł dzień, nadeszła chwila, w której ma tylko jedną szansę. Czy ją wykorzysta? Czy uda jej się uwolnić od porywacza? Co stanie się z dziećmi?

Nie będę ukrywać, że czytając opis, spodziewałam się czegoś zupełnie innego. Czy się zawiodłam? Ani trochę. Po,mimo że bardzo rzadko sięgam po tego typu książki, zdecydowanie się cieszę, że ją przeczytałam. Ta historia wciągnęła mnie i to już od pierwszych stron. Była ciekawa, wciągająca, mroczna i mocno zaskakująca. Ani trochę nie spodziewałam się tego, co się stało na ostatnich stronach, ani tego, kim okazał się porywacz. To historia podczas czytania, której towarzyszyło mi wiele emocji, o której nie zapomnę zbyt szybko.
Książkę czytamy oczami porwanej kobiety, a także Hannah, dziewczynki, która ma być dla niej córką.

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani.
Mamy młodą kobietę, która została porwana i zmuszona do posłuszeństwa. Z jednej strony dostosowuje się, z drugiej szuka sposobu, okazji, aby ten koszmar jakoś się skończył. To kobieta silna, którą zdecydowanie polubiłam.
Hannah ma trzynaście lat i mocno zaburzony obraz życia. Czytając fragmenty jej oczami, poznając jej przemyślenia, byłam mocno zszokowana. Jednak co się dziwić, jeśli dziecko nigdy nie wychodziło z szałasu, nie, zło innego życia.

„Ukochane dziecko” to książka, którą zdecydowanie warto przeczytać i z przyjemnością polecam.







Moja ocena - 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo W.A.B oraz na FB


Ukochane dziecko

4 komentarze: