piątek, 22 kwietnia 2022

Wydawnictwo W.A.B. Książka pt.: „Po tamtej stronie chmur” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Po tamtej stronie chmur”, którą otrzymałam od Wydawnictwa W.A.B.





Magda ma za sobą nieudany związek, nieskończone studia lekarskie, uzależnienie alkoholem. Obecnie mieszka z dziadkiem, który jest schorowany i trzeba się nim opiekować. Nie jest łatwo, jednak daje sobie radę. Kiedy do dziadka przychodzi nowy lekarz, Magda jest zaskoczona, ponieważ okazuje się nim jej chłopak z przeszłości, z którym nie rozstała się w zgodzie. Na dodatek dziadek, kiedy ma gorsze dni, twierdzi, że nazywa się zupełnie inaczej, niż jest naprawdę. Dlaczego Magda rozstała się z chłopakiem? Czy wyjaśnią sobie wszystko po latach?
Okres między wojenny, pewna kobieta wydaje na świat wyczekiwanego syna. Jednak okazuje się, że w jej łonie jest jeszcze jeden maluch, o którym nikt nie wiedział. Teodor i Brunon są bliźniakami, jednak w niczym siebie nie przypominają. Jedne grzeczny, ułożony, wręcz zamknięty w sobie. Drugi rozbrykany, ciągle wpadający w kłopoty, lubiący psocić. Niewiele zmienia się, kiedy dorastają. Łączy ich dzień narodzin oraz miłość do samolotów, choć i tu zupełnie inna. Nadchodzi II wojna światowa, a przed rodziną młodych mężczyzn wiele trudnych decyzji. Jakich? Jak sobie poradzą w tym trudnym dla wszystkich czasie?

W książce poznajemy nie jedną a dwie historię. Autor doskonale poradził sobie z „przeskokami” z jednej do drugiej. Jako czytelnik nie gubiłam się w nich.
To historia o wojnie, miłości, poświęceniu, a także o niełatwej przeszłości, skutkach złych decyzji, niedomówień. Obie zdecydowanie mi się podobały i nie mogę się już doczekać, kiedy będzie kolejny tom. Książkę czytało się szybko, przeżywałam wszystkie wydarzenia wraz z bohaterami, towarzyszyło mi wiele emocji podczas czytania.

Bohaterowie dość dobrze wykreowani i to zarówno ci pierwszo planowi, jak i pozostali. Mamy ich dość sporo, jednak każdy jest niezbędny w tej historii.

„Po tamtej stronie chmur” to pierwszy tom z serii, który mnie się spodobał. Z niecierpliwością czekam na kontynuację, a na razie polecam wszystkim ten.


Moja ocena - 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo W.A.B. oraz na FB


Po tamtej stronie chmur


4 komentarze: