poniedziałek, 4 kwietnia 2022

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Zagubiona miłość” - Recenzja

 

Zapraszam na opinię o książce pt.: „Zagubiona miłość”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Po śmierci ojca Honey została tylko matka, jednak ona bardzo się zmieniła. Dziewczyna pragnie iść dalej do szkoły, uczyć się, spełniać własne marzenia. Jednak jej matka ma zupełnie inne plany, zamierza ją wydać za mąż za chłopaka z bardzo wpływowej rodziny. Nie ważne, że Honey wcale tego nie chce. W pewnym momencie trochę się buntuje, wraz z przyjaciółką wychodzi na imprezy, zakochuje się tak naprawdę, jednak wkrótce matka to odkrywa i jest jeszcze gorzej. Pewne zdarzenia sprawiają, że zaczyna wierzyć w wolność, w to, że do ślubu nigdy nie dojdzie. Nic bardziej mylnego.
Honey nie widząc innego wyjścia, ucieka z rodzinnego miasta. Jest ciężko, nawet bardzo, jednak los stawia na jej drodze pewną osobę, która bardzo jej pomoże. Może nie jest idealnie, może praca, w której zaczęła pracować, nie jest spełnieniem jej marzeń, ale może sama o sobie decydować. Miała nadzieję już nigdy nie uciekać, jednak na jej drodze staje Carson, z którym spędza noc i wywołuje uczucia, których nie powinien. Honey postanawia po raz kolejny zostawić wszystko i uciec. Czy to będzie dobra decyzja? Czy jej znajomość z Carsonem tak szybko się skończy? Co takiego stało się w rodzinnym domu Honey? Czy kobieta odnajdzie w końcu swoje miejsce na ziemi? Czy będzie szczęśliwa?

Historia w książce dzieje się na przestrzeni kilku lat i moim zdaniem to spora zaleta. Autorka zatrzymuje się na dłużej w ważnych chwilach z życia bohaterki, poświęcając na ich opisanie więcej stron.
Książka bardzo mi się podobała, a pod koniec byłam mocno zaskoczona. To historia o nastolatce, która nie ma prawa decydować o własnym życiu, własnej przyszłości, o ucieczce, nowym początku, trudnych decyzjach, przyjaźni, miłości. Pełna namiętności, niebezpieczeństwa, z ciekawymi zwrotami akcji. Książka wciągnęła mnie praktycznie od pierwszych stron i nie pozwoliła się oderwać aż do samego końca.

Główną bohaterkę poznajemy jako nastolatkę, która, mimo że tego wcale nie chce, robi to, co matka jej każe. Jest cicha, zamknięta w sobie, wycofana. Później zaczyna się zmieniać, staje się odważniejsza, zaczyna walczyć o siebie, o swoją przyszłość. Nie zawsze zgadzałam się z jej decyzjami, jednak mocno ją polubiłam i szczerze kibicowałam.

„Zagubiona miłość” to książka, która zdecydowanie przypadła mi do gustu i z przyjemnością polecam.





Moja ocena - 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB



Zagubiona miłość

1 komentarz: