czwartek, 31 marca 2022

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Terapeuta strachu” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Terapeuta strachu”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Sky jest projektantką ogrodów, a także uczy języka francuskiego w High School Communication. Dzięki jednej ze swoich uczennic dostaje propozycję renowacji ogrodu w rezydencji jej mamy. Jest to wielka okazja dla młodej kobiety, ponieważ jest to rodzina bogata, mająca wiele znajomości. Jeśli jej projekt i później wynik jego realizacji się spodoba, ma szanse na duże i ciekawe zlecenia. Wszystko idzie po jej myśli, kobieta, dla której ma pracować, okazuje się sympatyczna. Na dodatek poznaje tam Nohlana, jej syna, z którym zaczyna ją łączyć coś więcej niż zwykła znajomość.
Nic nie zapowiadało problemów, jakie niebawem miały pojawić się w życiu Sky. Wszystko zaczyna się od tajemniczego listu w języku francuskim, jaki kobieta znajduje w skrzynce. Co w nim pisze? Kto jest nadawcą? Co grozi Sky? Jak potoczy się jej znajomość z Nohlanem? Kto tak naprawdę jest wrogiem a kto przyjacielem?

Zacznę od tego, że nie jest to mocny thriller, podczas czytania, którego będziemy się mocno bać. Według mnie jest to bardziej romans, literatura obyczajowa z nutką strachu, tajemnic w tle. Czy to duży minus? Zależy jak na to patrzeć. Osobiście lubię takie książki, więc dla mnie nie, jednak jeśli ktoś liczy na konkretny strach i całą resztę, którą powinniśmy znaleźć w dobrej książce w tym gatunku, może być rozczarowany.
Historia była ciekawa, mnie się podobała. Znalazłam w nim miłość, tajemnice, nutkę strachu. Akcja początkowo jest dość wolna, jednak w drugiej połowie znacząco przyspiesza (i mnie ta druga połowa zdecydowanie bardziej wyciągnęła). Czytamy ją z perspektywy kilku osób, co moim zdaniem wiele wnosiło, pozwalało sporo zrozumieć.

Główną bohaterką jest młodą kobietą, która kocha swoją pracę i jest w niej naprawdę dobra. To kobieta ambitna, uporządkowana, a jednocześnie troszkę naiwna, przez co popada w tarapaty. Nawet ją polubiłam.

„Terapeuta strachu” to książka, która może nie jest idealna, ale według mnie warta przeczytania, jeśli nie szukamy mocnego, krwawego thrillera. Ze swojej strony polecam.


Moja ocena - 7\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Terapeuta strachu

1 komentarz: