piątek, 11 marca 2022

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Szmaciana lalka” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Szmaciana lalka”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Mona przeżyła piekło i to dzięki osobie, która powinna zawsze po jej stronie. Bita i gwałcona przez chłopaka siostry, a ona nie tylko o tym wiedziała, ale również w tym uczestniczyła, stając po stronie kata, a nie jej. Młoda dziewczyna nie wytrzymuje i ucieka. Trafia do Krakowa, gdzie zaczyna pracować jako luksusowa prostytutka. Można by pomyśleć z deszczu pod rynnę, nic bardziej mylnego, teraz robi to, bo chce, nikt jej do tego nie zmusza. Ma mieszkania, sporą gotówkę, ochronę Chudego i liczy na to, że kiedyś będzie mogła odejść i założyć rodzinę i żyć jak inne kobiety – bezpieczna i szczęśliwa.
Niestety wystarczy chwila i koszmar sprzed lat wraca, na dodatek okazuje się, że ona nie do końca wie, w co się wpakowała. Czy uda jej się uwolnić od przeszłości? W co tak naprawdę się wpakowała, zostając ekskluzywną prostytutką? Co połączy ją z Chudym? Czy będzie miała szansę na szczęście?

Książka mi się podobała, a w zakończenie nie mogłam uwierzyć. Była w takim szoku, że ostatnie strony czytałam kilka razy. Po prostu ukłony do autorki, za aż taki zwrot akcji zmieniający praktycznie wszystko. Historia ciekawa i wciągająca, a przy tym pełna namiętności, a jednocześnie brutalności, niebezpieczeństwa, a nawet miłości. Czytało się ją dość szybko, a podczas czytania towarzyszyły mi emocje.

Mona jest bohaterką, którą niełatwo rozgryźć, przez to, co zgotowała jej siostra i jej chłopak (który później stał się mężem) założyła maskę. Z zewnątrz pyskata, zadziorna, mająca o sobie dość wysokie mniemanie. W środku zastraszona, złamana, pragnąca bezpieczeństwa, spokoju, miłości. To bohaterka, którą polubiłam, której mocno kibicowałam.

„Szmaciana lalka” to książka, która bardzo mi się podobała, a zakończenie bardzo zaskoczyło. Z przyjemnością polecam.

Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Szmaciana lalka

1 komentarz: