sobota, 19 marca 2022

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Bańka mydlana" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Bańka mydlana”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Monika Bliska, Monika Pliska, Jurek, Władysława - obcy ludzie, których łączy więcej niż można byłoby się spodziewać.
Monika Bliska kobieta, która osiągnęła wielki sukces zawodowy, spełniła się w roli matki, a jednocześnie jej małżeństwo się rozpadło. Mąż wybrał dużo młodszą kobietę, a ona wyprowadziła się do mieszkania po dziadku i tam zamierza ułożyć sobie życie. Czy jej się uda?
Monika Pliska mimo trudności udało jej się zostać panią magister ekonomi. Jej życie nie jest łatwe, a matka bardzo schorowana dlatego kobieta podjęła pracę w restauracji, a międzyczasie stara się znaleźć coś w swoim zawodzie. W jej myślach jest pewien mężczyzna z autobusu, który niestety nie zwraca na nią uwagi, jednak niebawem ich drogi zaczynają się przecinać częściej. Dlaczego? Czy znajdzie pracę w zawodzie?
Jurek pracuje w banku, w którym pragnie pracować Monika Piliska. Wychowany przez surowego ojca, ukrywa prawdę o sobie i swoim związku. Dlaczego?
Władysława jest starszą samotną kobietą, która w swoim życiu przeszła bardzo wiele. Jaka jest jej historia?

Niestety do książki mam dość mieszane uczucia. Pomysł na fabułę był dość dobry, jednak wykonanie do końca mi się spodobało. Po pierwsze moim zdaniem książka jest zbyt krótka, aby można było ciekawie rozwinąć historię aż tylu osób. Mamy tylko 240 stron, przez co miałam wrażenie, że czytam bardziej streszczenie tych historii. Po drugie brakowało mi rozwinięcia wątku o czytaniu w myślach, było o tym zbyt mało. Tyle z tego, co mi nie przypadło do gustu, teraz pora na plusy. Pierwszym pokazanie różnych obliczy miłości. Kolejnym jest fakt, że książkę czyta się dość szybko.

Bohaterów mamy kilku, mają wady i zalety. Może nie są idealnie dopracowani, ale ogólnie odbierałam ich dość pozytywnie.

„Bańka mydlana” to książka, która była po prostu zbyt krótka na historie, które w niej znalazłam. Jest to tytuł, który przeczytałam, nie żałuję, jednak nie jestem w stanie ani polecić, ani odradzić.


Moja ocena - 5\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res  oraz na FB


Bańka mydlana

1 komentarz: