poniedziałek, 12 lipca 2021

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Żyje się tu i teraz" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Żyje się tu i teraz”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Zuza od dawna wiedziała, kim chce zostać. Kochał malować i z tym wiązała swoją przyszłość. Jednak nie dostała się na wymarzone studia, jej plany legły w gruzach, a ona się załamała. Całkowicie przestała malować, nic już jej nie cieszyło, odsunęła się od przyjaciół, a całe dnie spędzała w domu. Czuła, że zawiodła nie tylko siebie, ale również rodziców którzy wiele dla niej, dla jej pasji poświęcili.
Chociaż wcale nie ma ochoty, daje się namówić na wspólny wyjazd z rodzicami nad jezioro. Co prawda nie jest nastawiona pozytywne i bardziej chce zrobić to dla nich niż dla siebie, jednak postanawia jechać. Dość szybko dochodzi do wniosku, że to była udana decyzja. Nad jeziorem bardzo jej się podoba, poznaje przystojnych ratowników, a także zaprasza na weekend znajomych. Dziewczyna zaczyna się cieszyć każdym dniem, a niedawna porażka schodzi na dalszy plan. Co jeszcze stanie się podczas tego wyjazdu?

Książkę czytało się szybko, dla mnie to taka pozycja na jeden wieczór. Do pewnego momentu uważałam ją za lekką pozycję na wakacyjny czas, jednak pewne zdarzenia pod koniec książki sprawił, że zmieniłam zdanie. To właśnie ostatnie kilkadziesiąt stron sprawia, że o książce nie zapomni się szybko.

Główna bohaterka jest młodą dziewczyną, która dokładnie wiedziała, co zamierza robić w życiu. Kiedy okazało się, że nie dostała się na wymarzone studnia, załamuje się i poddaje. Czasami miałam ochotę nią potrząsnąć, powiedzieć, żeby wzięła się w garść i coś z własnym życiem zrobiła. To bohaterka, która jest zagubiona, momentami daje sobą manipulować (w szczególności pewnej dziewczynie, którą uważa za przyjaciółkę), a jednocześnie jest miła, lojalna, bez wahania rusza innym na pomoc. Osobiście nawet ją polubiła.

„Żyje się tu i teraz” to książka, o której nie zapomnę szybko, której zakończenie mocno mnie zaskoczyło. Według mnie zdecydowanie warto po nią sięgnąć, chociaż nie twierdzę, że jest całkowicie bez wad. Ze swojej strony polecam.


Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Żyje się tu i teraz

4 komentarze: