wtorek, 15 czerwca 2021

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Lili.com" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Lili.com”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Życiu Lili daleko do ideału. Co prawda ma chłopaka, a nawet pomieszkują razem, jednak wie, że ten związek nie ma przyszłości, a ich nie łączy wielka miłość. Pracuje, jednak ta praca ani nie daje jej satysfakcji, ani nie pozwala żyć na poziomie. Pewnego dnia do kobiety zaczyna docierać, że tylko od niej zależy, jak będzie wyglądało jej życie i postanawia coś z nim zrobić. Postanawia założyć własną firmę, jednak musi mieć pomysł, a w sumie nawet tego nie ma. Początki są trudne, znalezienie pomysłu, powolne rozkręcanie firmy, pierwsze zamówienia – tak powstaje Lili.com, internetowy sklep z produktami dla fryzjerów. Jednak Lili nie przestaje pracować, pragnie osiągnąć sukces, niezależność finansową i jest na dobrej drodze, aby to osiągnąć. Również w jej życiu prywatnym zaczyna się coś dziać, spotyka mężczyznę, którego spotkała kiedyś na imprezie u przyjaciółki i zrobił na niej duże wrażenie. Czy ta znajomość okaże się początkiem miłości? Czy Lilii spełni swoje marzenia? Czy będzie zadowolona z nowego życia?

Zacznę od tego, że do książki mam mieszane uczucia. Z jednej strony historia była ciekawa i to na tyle, że chciałam od razu, poznać jak się skończy. Z drugiej nie do końca „kupiłam” styl pisania autorki. Książka napisana w formie jakbyśmy się z kimś spotkali na kawie i ta osoba by nam opowiadała swoje życie, co prawda są też dialogi, ale to nie one przeważają. Niestety przez to książka mi się dłużyła, kilkakrotnie miałam wrażenie, że mnie męczy. Przeważyła jednak ciekawość i w sumie nie żałuję, że jednak ją przeczytała. Historia Lilki to historia o kobiecie, która postanawia całkowicie zmienić swoje życie, która zamiast narzekać na brak pieniędzy i nieudany związek, robi wszystko, aby zmienić to, co jej nie odpowiada.

Lili jest bohaterką dość ciekawą, chociaż nie idealną. Mnie osobiście czasami drażniła swoim zachowaniem, niezdecydowaniem odnośnie do pewnego mężczyzny. Miałam wrażenie, że tak naprawdę sama nie wie, czego od niego chce. Z drugiej strony podobała mi się jej walka o lepszą przyszłość, pokonywanie przeszkód, dążenie do realizacji celów. Nikt nie podał jej sukcesu na tacy, zaczynała od zera i tylko swoją pracą i zaparciem osiągnęła wiele.

„Lili.com” to książka, która według mnie ma plusy i minusy. Nie jest ani arcydziełem, który bym bardzo zachwalała, ani porażką, którą bym odradzał. Dla mnie książka zalicza się do średnich i ani jej nie polecę, ani nie odradzę.


Moja ocena – 5\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Lili.com

4 komentarze:

  1. Ciekawe czy mi udałoby się przeczytać tę książkę od deski do deski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka nie należy do wyniosłych ale może przy okazji przeczytam ją :)

    OdpowiedzUsuń
  3. być może panie przeczytają książkę

    OdpowiedzUsuń