piątek, 16 kwietnia 2021

Znak Emotikon Książka pt.: „Mój cień jest różowy" - Recenzja

 

Zapraszam na opinię o książce pt.: „Mój cień jest różowy”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Znak emotikon.








Pewien chłopiec się bardzo smuci. Chce, aby jego cień był taki jak ten taty czy brata, niebieski, a nie taki jak ma różowy. Jednak nie tylko kolor mu przeszkadza, jego cień lubi tańczyć i to w spódniczce, bawić się lalkami, a nie dinozaurami. Jego tata go wspiera, choć jednocześnie się martwi. Nadchodzi dzień, kiedy chłopiec ma zacząć chodzić do szkoły. Pierwszego dnia każdy ma się przebrać za swój cień, tak więc robi i on, udając się do szkoły w spódniczce. Jak zareagują inne dzieci? Czy chłopiec zaakceptuje swój cień?

Historia w książce jest wspaniała i bardzo wartościowa. Przekazuje, że warto być sobą, akceptować siebie i innych, nawet jeśli nie są tacy jak my, że aby być tak naprawdę szczęśliwym, należy być sobą. To wspaniała pozycja, która będzie doskonałym pretekstem do rozmowy z dzieckiem.

Ilustracje ciekawe, przyciągające wzrok oraz zachęcające do poznania treści. Zajmują większą część strony.

Tekst jest rymowany, wpadający w ucho. Nie jest go dużo, co będzie zaletą w szczególności, jeśli książkę będziemy czytać z młodszym dzieckiem.

Okładka w książce jest twarda i solidna, dzięki niej książka posłuży dłuższy czas.

„Mój cień jest różowy” to jedna z tych książek, którą warto, aby przeczytało nie tylko dziecko, ale również wiele osób dorosłych. Niestety tolerancji brakuje wielu ludziom. Książkę z wielką przyjemnością polecam.


Moja ocena – 10\10


Serdecznie zapraszam na stronę Znak Emotikon oraz na FB


Mój cień jest różowy

5 komentarzy:

  1. Wartościowa książeczka dla naszych milusińskich.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczna,wartościowa książeczka dla naszych urwisków.Z dobrym przekazem,że trzeba akceptować siebie i innych,bo każdy zasługuje na szacunek

    OdpowiedzUsuń