piątek, 23 kwietnia 2021

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Obiecaj, że wrócisz" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Obiecaj, że wrócisz”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Julia ma 18 lat, jednak jej świat wygląda zupełnie inaczej, niż większości ludzi w jej wieku. Po opuszczeniu domu dziecka gdzie została oddana wraz z bratem, robi wszystko, aby móc zostać dla niego rodziną zastępczą. Antek ma tylko dwanaście lat i jest z nią bardzo związany, a rozłąka im nie służy. Szkoła, praca i odwiedziny braciszka to jej codzienność, na nic więcej nie starcza jej ani czasu, ani siły. Ona nie narzeka, choć nieraz jest bardzo ciężko. Jednak pewnego dnia w jej życie wkrada się Piotrek, mężczyzna, który pomału coraz więcej dla niej znaczy. Tylko czy znajdzie czas, aby ta znajomość mogła się rozwinąć? Czy pomyśli również o sobie?
Antek nie pamięta rodziców, był bardzo malutki, kiedy trafił do domu dziecka. Siostra jest dla niego wszystkim, a od kiedy opuściła dom dziecka bardzo za nią tęskni. Z niecierpliwością czeka na kolejny telefon, kolejne spotkanie. Wierzy, że go zabierze do domu, a wtedy będą już zawsze razem. Stara się być grzecznym, nie sprawiać kłopotów, wie, że tylko wtedy będą mogli być razem. Jeśli on nawali, siostra nie będzie mogła go zabrać. Czy da rady? Jak poradzi sobie w domu dziecka bez siostry u boku? Czy Julka i Antek będą razem w domu? Czy ich życie w końcu będzie szczęśliwe?

Historia, której nie da się przeczytać bez emocji, mnie wielokrotnie wzruszyła. Pełna bólu i tęsknoty, tajemnic, ale też wiary w lepsze jutro, nadziei na wspólne życie. Czytamy ją z kilku perspektyw, co sprawia, że poznajemy uczucia, myśli, punkt widzenia, a to wiele wnosi, pozwala wiele zrozumieć. Akcja nie za szybka (jednak w przypadku tej pozycji uważam to za zaletę).

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani.
Julka to bohaterka, którą podziwiam. Pomimo tego, co przeszła jest bardzo silna. Nie myśli o sobie tylko o braciszku, o tym, aby go zabrać do domu i robi wszystko, aby to się udało. To bohaterka, która się nie poddaje, nawet kiedy życie podrzuca jej kłody pod nogi, która bardzo dba o brata, która go kocha i zrobi dla niego wszystko. Bardzo ją polubiłam i mocno kibicowałam, aby wszytko ułożyło się dobrze, aby w końcu była szczęśliwa tak w 100%.
Antek jest jeszcze dzieckiem, jednak życie sprawiło, że jest bardzo dojrzały jak na swój wiek. Ułożony, stara się nie robić problemów, aby móc zostać zabrany przez siostrę do domu. To chłopiec, którego strasznie było mi szkoda, którego bardzo polubiłam.

„Obiecaj, że wrócisz” to wzruszająca historia, która pozostanie w mojej pamięci na długo. Mnie się podobała i polecam.


Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Obiecaj, że wrócisz

5 komentarzy:

  1. Ciekawa ksiązka , chętnei przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet fajna recenzja,może się skusze

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie wzruszające historie, to zdecydowanie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna,obyczajowa książka.Lekka do czytania a zarazem intrygująca.Wpisuję ją na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. panie na pewno książkę chętnie przeczytają

    OdpowiedzUsuń