czwartek, 21 stycznia 2021

Anna Stokłosa Książka pt.: „Ważka. Przeobrażenie” - Recenzja

 

Zapraszam na opinię o książce pt.: „Ważka. Przeobrażenie”, jaką otrzymałam od autorki Anny Stokłosy.





Po III wojnie światowej świat całkowicie się zmienił. Władzę przejęły trzy ogromne korporacje, dla których wszyscy pracują. Obowiązuje zakaz religii, wiary, książki zostały spalone, a starsi ludzie, pamiętający „Stary” świat zniknęli. Każdy ma obowiązek służyć dla korporacji i być bezwzględnie posłuszny.
Weronika była malutka, kiedy w III wojnie światowej zginęli, została wychowana w korporacyjnym sierocińcu, za co ma dług wobec korporacji i musi go wiele lat spłacać. Kobieta jest posłuszna, zna swoje miejsce i chociaż tak do końca nie jest szczęśliwa, nie buntuje się. Jednak kiedy trafia do miejsca, w którym nie powinna być (po prawdziwe warzywa, na nielegalny targ) i poznaje tam ludzi, którzy się ukrywają, zaczyna zmieniać zdanie, a świat, w którym żyje, coraz bardziej zaczyna jej nie odpowiadać. Na dodatek zostaje „zmuszona” do szpiegowania w pracy dla mężczyzny, który jest antyreligijnym i szuka w miejscu jej pracy zdrajcy. Weronika czuje się zagubiona pomiędzy dwoma światami, pomiędzy tym, co by chciała, a co powinna. Decyzji nie pomaga podjąć rodzące się pomału uczucie. Czy kobieta odnajdzie swoje miejsce w nowym świecie? Jakie decyzje podejmie? W kim zaczyna się zakochiwać?

Historia dość ciekawa i wciągająca. Podobał mi się świat, który wykreowała bohaterka, a także historia, jaką w nim stworzyła. Czytało się ją dość szybko, była dość dynamiczna z ciekawymi zwrotami akcji.

Weronika jest bohaterką ciekawą dającą się lubić, chociaż czasem trochę denerwującą. Jej wahania w podejmowaniu decyzji, szczególnie na pierwszych stronach książki nie do końca mi się podobała. Jednak bohaterka podczas historii bardzo się zmienia, staje się odważniejsza, zaczyna walczyć o swoje i osobiście mi ta zmiana się podobała.

„Ważka. Przeobrażenie” to książka, która będzie doskonałym pomysłem na leniwe popołudnie dla osób lubiących fantastykę z nutą romansu. Mnie osobiście się podobała i z przyjemnością polecam.



Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Ważka. Anna Stokłosa.



4 komentarze:

  1. Ciekawa książka. Warto przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  2. Za fantastyka nie przepadam, ale ta książke mógłabym przeczytac

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna debiutancka książka :) Intryguje mnie do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. panie na pewno książkę chętnie przeczytają

    OdpowiedzUsuń