piątek, 30 października 2020

Wydawnictwo Insignis Książka pt.: "Dlaczego rodzice tak cię wkurzają i co z tym zrobić - Recenzja

 

Zapraszam na opinie o książce pt.: „Dlaczego rodzice tak cię wkurzają i co z tym zrobić”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Insignis.









Każdy z nas był kiedyś nastolatkiem, a większość z nas miała w tym okresie „problemy” z rodzicami, a raczej ze zrozumieniem ich punktu widzenia. Nawet najbardziej „laitowi” rodzice chcą wprowadzić min zasad, a nastolatką żadne zasady się nie podobają, a przynajmniej większości. Sama pamiętam, że wielokrotnie „wściekałam” się na mamę, gdy coś próbowała mi wytłumaczyć, wtedy odbierałam to jako ograniczanie mojej wolności, dziś, kiedy sama jestem mamą, patrze na to zupełnie inaczej.

Książka skierowana jest do nastolatków, jednak zanim oddała ją w ręce córki, sama postanowiłam ją przekartkować. Podzielona jest na sześć rozdziałów i już po ich tytułach widać dla kogo została napisana. Np. znajdziemy rozdział zatytułowany „Zrozumiesz, jak dorośniesz” i nie zostanę wielkim odkrywcą, jeśli stwierdzę, że to jedno z częstszych zdań, jakie słyszą nastolatki od rodziców (i to zarówno dawniej, jak i teraz). Taka forma przekazu, dostosowana typowo do dorastających dzieci, sprawia, że chętniej sięgną po książkę.

Okres dorastania to jeden z cięższych okresów zarówno dla dziecka, jak i dla rodziców. Burza hormonów, emocje, które dziecko nie zawsze rozumie, bunt – to wszystko jest ciężkie do ogarnięcia. Książka nie sprawi, że nagle wszystko stanie się łatwe, a dziecko przyjdzie do nas i oznajmi, że jednak mamy rację, a ono od dziś będzie doskonale sobie ze wszystkim radziło i zawsze popierało nasz punkt widzenia. Dzięki książce dziecko wiele zrozumie, również nas rodziców i łatwiej sobie poradzi.

Według mnie książkę warto podarować dorastającemu dziecko. Sami nie raz sięgamy po poradniki typu „jak radzić sobie z nastolatkiem” i zawsze coś mądrego z nich się dowiemy, a teraz pora, aby to nasze dzieci dowiedziały się, jak sobie poradzić z nami. Zdecydowanie polecam, tym bardziej że książka jest napisana ciekawie i przystępnie.





Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Insignis oraz na FB



8 komentarzy:

  1. Ciekawa książka. Czasem właśnie takich nam potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takich książek na pewno potrzebują nastolatki, bo okres dorastania nie jest łatwy dla nich, dla rodziców zresztą również.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka książka bardzo może pomóc nas zrozumieć

    OdpowiedzUsuń
  4. Okres dojrzewania i buntu jest ciężki :) Ciekawa pozycja ,to nie jakiś nudny poradnik a fajna humorystyczna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajna książka z psychologii, nastolatki powinny do niej zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry poradnik, który powinien każdego do siebie przekonać. Treść w nim jest na tyle wartościowa, że będę mówić o nim każdemu!

    OdpowiedzUsuń