niedziela, 17 maja 2020

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Artystka" - Recenzja

Zapraszam na opinię o książce pt.: „Artystka”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Raul ma za sobą trudne dzieciństwo, o którym nie może zapomnieć, co nie ułatwia mu wkraczania w świat dorosłych. Mieszka wraz z bratem i mamą w Maladze, szuka pracy. Ma mocne wsparcie od najbliższych, a także od Alice – sąsiadki, z którą łączy go przyjaźni i seks. Wszystko zaczyna się układać dobrze, jednak los postanawia sobie z niego zakpić. Alice wyjeżdża, na stałe, daleko, bo aż do Tajlandii. Raul odkrywa ile, dla niego tak naprawdę znaczyła dziewczyna, dopiero po jej wyjeździe. Czy ją stracił na zawsze? Kim tak naprawdę jest dla niego Alice? Dlaczego dziewczyna tak nagle postanawia wyjechać?

Historia dość ciekawa, wciągająca. Znajdziemy w niej przyjaźń, miłość, seks, odnajdowanie własnej drogi w życiu, radzenie sobie z demonami przeszłości. Raul zabiera czytelnika w swój świat, nie pozwalać go opuścić do samego końca.

Głównym bohaterem jest mężczyzna, co zdecydowanie rzadko się zdarza, nie mniej mi się podoba. Raul, choć z pozoru jest pewny siebie, tak naprawdę nie potrafi poradzić sobie z przeszłością. Nie wierzy w miłość, boi się zaufać, a układ z Alice wydaje mu się idealny. Do czasu, aż ją traci. Jego zmiana jest powolna, ciężka, ale nie poddaje się, walczy o siebie, o swoją przyszłość. Raul to mężczyzna, który początkowo nie zyskał mojej pełnej sympatii (jego podejście do życia, stosunek do czasu wolnego, alkoholu czy układu z sąsiadką nie do końca mi pasował), jednak im bliżej go poznawała, im bardziej on się zmieniał, tym bardziej zaczynałam go lubić. Pod koniec książki zdecydowanie go lubiłam i mocno kibicowałam.

„Artystka” nie jest to książka dla „grzecznych” dziewczynek. Pełna ostrego języka i ostrego seksu, co w tym przypadku zdecydowanie jest zaletą. Nie wyobrażam sobie tej historii przeczytanej w innej postaci, czyli bez ciętego języka czy scen erotycznych. Całość jest doskonale do siebie dobrana, tworząc spójną, ciekawą książkę. Osobiście miło spędziłam z nią czas, a Raul stał się mężczyzną, któremu mocno kibicowała. Ze swojej strony z polecam.




Moja ocena – 8\10




Serdecznie zapraszam na stronę  Wydawnictwo Novae Res oraz na FB.


Artystka


14 komentarzy:

  1. Kasia foltańska17 maja 2020 17:03

    Hmm nie wiem czy mnie zaciekawiło czy bardziej nie

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo zaintrygowana tą książką.Chętnie się za nią zabiorę w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nie przypadła mi za bardzo do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że mogłabym ja przeczytac. Sceny erotyczne są fajne

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasem lubię takie książki poczytać tą zapowiada się ciekawie Dagmara Krajewska

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi bardzo ciekawie.l..trochę wygląda na taki Roman i erotyk zarazem. Może to być naprawdę wciągająca literatura kto wie.

    OdpowiedzUsuń
  7. panie na pewno książkę chetnie przeczytają

    OdpowiedzUsuń
  8. Z przyjemnością sięgnęłabym po tą książkę 💝

    OdpowiedzUsuń
  9. Może i ja kiedyś ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń