piątek, 20 grudnia 2019

Wydawnictwo RM Książka pt.: ”Metoda Montessori od 6 do 12 lat” - OPINIA


Zapraszam na opinię o książce pt.: „Metoda Montessori od 6 do 12 lat”, jakie otrzymałam od Wydawnictwa RM.









Metoda Montessori jest coraz popularniejsza, ale mam wrażenie, że dotyczy młodszych dzieci. Chyba pierwszy raz mam styczność z książką z Metodą Montessori skierowaną do rodziców dzieci 6-12 lat.

Na początku książki poczytamy trochę o Marii Montessori oraz poznamy główne zasady metody.

Kolejne strony są podzielone na rozdziały. Jest ich pięć, a w każdym znajdziemy cytaty, opowieści wychowanków, rodziców, zdjęcia i wiele więcej. Wszystko jest ciekawe, zachęcające do czytania, a jednocześnie pozwalające zrozumieć Metodę Montessori oraz zachęcające do jej stosowania (a przynajmniej niektórych jej założeń).

Osobiście nie stosuję tej metody w 100%, są w niej aspekty, z którymi się nie zgadzam np. brak kar i nagród, ale i takie, które zdecydowanie używam np. tworzenie własnych pomocy naukowych. Książkę uważam za wartą bliskiego poznania, nawet jeśli na co dzień nie korzystamy z Metody Montessori. Polecam.



Moja ocena – 10\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo RM oraz na FB.


10 komentarzy:

  1. Nie znam tej metody wiec musiałbym przeczytac ksiązke...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem tej książeczki 🤣

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój syn uczęszczał na zajęcia gdzie ta metoda była stosowana...warto było!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie mając dzieci warto poznać przynajmniej niektóre założenia Marii Montessori w wychowaniu dzieci

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam, przeczytać zawsze można

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę się Aniu bliżej przyglądnąć tej metodzie :) Jako mama muszę brać różne rzeczy pod uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Metoda ta jest dość ciekawa, ma fajne założenia. Chętnie jako rodzic bym się zainspirowała

    OdpowiedzUsuń
  8. książka może mi się przydać też

    OdpowiedzUsuń