wtorek, 27 sierpnia 2019

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Podróż do Carcassonne” tom 2 - OPINIA


Zapraszam na opinię o książce pt.: „Podróż do Carcassonne. Tom 2”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.



Recenzję tomu pierwszego znajdziecie TU.

Jest okres wojenny. Córka Natalii – Iwona zdaje po kryjomu maturę, co zdecydowanie nie podoba się jej matce. Dochodzi do poważnej kłótni, po której dziewczyna chce tylko jednego – wyprowadzki. Bliski kolega proponuje jej ślub i nowe życie w Warszawie z jego rodziną, na co dziewczyna przystaje. Wyjeżdża pokłócona z matką i długi czas się z nią nie odzywa. Pewnego dnia dostaje list, że matka jest chora i postanawia jechać. Mąż ma do niej dojechać, jednak wybucha Powstanie Warszawskie, które to uniemożliwia.
Ksawery wraz z rodziną uciekają przed wojną za granicę. Hrabina zostaje i wyrusza do Pobierowa, gdzie zabiera również swoje córki. Mąż starszej nie zgadza się na wyjazd i zostaje w Warszawie, a wkrótce dołączają do niego dzieci, co kończy się tragicznie.
Czy Natalia była szczęśliwa w swoim życiu? Co łączyło ją z dziadkiem Iwony? Czy Iwona pozna rodzinę i swojego ojca? Jak potoczą się losy hrabiny, Ksawerego i jego sióstr?

Tom drugi podobał mi się jeszcze bardziej niż pierwszy, choć myślałam, że się nie da :). Dużo zwrotów akcji, wyjaśnienie wielu tajemnic. Historia wywołująca dużo różnorodnych emocji.

Bohaterowie, którzy nie do końca skradli moje serce w pierwszym tomie, teraz, po poznaniu przyczyn niektórych zachowań, polubiłam. Byli również tacy, których zdecydowanie bardziej lubiłam wcześniej, jak np. Natalia, której część decyzji i zachowania mnie drażniła, najbardziej chyba w momencie, gdy zamiast cieszyć się z sukcesu córki, zrobiła wszystko, aby ją zdołować.

Książkę czytamy z perspektywy kilku osób, tym sposobem poznajemy kilka historii, uczucia, myśli, marzenia każdego z nich.

Seria „Podróż do Carcassonne” zdecydowanie mi przypadła do gustu. Przyjemnie spędziłam z nią czas i uważam, że warto było ją przeczytać. Z przyjemnością polecam.


Moja ocena – 10\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwa Novae Res oraz na FB.

Książkę pt.: „Podróż do Carcassonne. Tom 2” znajdziecie TU.

10 komentarzy:

  1. Jak drugi podobał się jeszcze bardziej to rozumiem że pierwszy był fajny,może i trzeci tom będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytalam jeszcze ale lista dluga

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawa książka, warta uwagi

    OdpowiedzUsuń
  4. Sylwia Surowska27 sierpnia 2019 17:07

    Brzmi ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  5. tez by mi przypadałą taka ksiązka do gustu

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa historia, myślę że takie książki czyta się jednym tchem.

    OdpowiedzUsuń
  7. To jedna z tych poruszających historii w której członkowie będą musieli zmierzyć się z ciężkimi konsekwencjami swoich decyzji, zawalczyć o marzenia i nauczyć się przebaczać.

    OdpowiedzUsuń
  8. książka na pewno pochłonie czytelniczki

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo poruszająca, wciągająca fabuła. Uwielbiam takie książki pisane z kilku perspektyw

    OdpowiedzUsuń