piątek, 15 grudnia 2023

Wydawnictwo Bellona Książka pt.: „Wspaniałe królestwa. Dzieje Europy Środkowej” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Wspaniałe królestwa. Dzieje Europy Środkowej”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Bellona (współpraca reklamowa baterowa).









Zacznę od tego, że historia nie jest jakimś moim wielkim zainteresowaniem, a jednocześnie jest koszmarem moich dzieci. Jakoś oboje sobie ani z nią nie radzą, ani za bardzo nie lubią. Nasuwa się więc pytanie „Dlaczego recenzuję taką książkę?”, odpowiedź jest dość prosta. Zaciekawił mnie opis, obietnica, że nie będą to tylko suche fakty i daty. Czy autor ją spełnił? Zdecydowanie tak. Zabrał mnie w podróż do przeszłości, pozwolił ją poznać bliżej, a przede wszystkim zaciekawił nią, a to nie było łatwe.

Książka nie należy do cieniutkich, a wręcz przeciwnie. To pozycja mająca 561 stron. Na jej kartkach znajdziemy dzieje Europy Środkowej i to dość dokładnie. Autor zabiera nas w podróż w czasie, pozwala „zobaczyć”, jak się wszystko zmieniało, pokazując zarówno to, co było piękne, jak i jej brutalne oblicze. Czytamy o polityce, gospodarce, wojnach różnego typu, zmianach gospodarczych, epidemiach i wiele więcej. Są nie tylko fakty i daty, ale również wiele ciekawostek, a nawet mitów i legend.

Napisana jest naprawdę ciekawie i nawet taka osoba jak ja, czyli nieczytająca wielu książek historycznych, będzie zainteresowana. Czytało się ją naprawdę szybko, książka mnie wciągnęła, a moja wiedza znacząco się powiększyła.

W książce znajdziemy mapki, a także piękne zdjęcia. Jej okładka jest twarda i solidna. To wszystko tworzy naprawdę ładną całość.

„Wspaniałe królestwa. Dzieje Europy Środkowej” to książka, po którą moim zdaniem zdecydowanie warto sięgnąć i to niezależnie czy uwielbiamy książki historyczne, czy też nie. Ze swojej strony zdecydowanie polecam.


Moja ocena - 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Bellona oraz na FB



Wspaniałe królestwa. Dzieje Europy Środkowej

3 komentarze: