środa, 16 sierpnia 2023

Wydawnictwo Akurat Książka pt.: „Dylogia uczuć. Cena prawdy” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Cena prawdy”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Akurat.





Książka pt.: „Cena prawdy” to drugi tom serii „Dylogia uczuć”.

Tom pierwszy to książka pt.: „Pętla kłamstw”.


Utrata pamięci bywa bolesna, jednak w przypadku Avy, jej odzyskiwanie wcale nie jest łatwiejsze. Testament, który zostawił Charles, stał się początkiem wielu intryg i kłamstw, w które została wplątana młoda kobieta. Skrawki wspomnień, które do niej powracają, sprawia, że nienawidzi rodzinę Bennet jeszcze bardziej, że pragnie tylko zemsty, za to, co jej zrobili. Czuje się zraniona, zdradzona również przez mężczyznę, któremu zaufała, którego pokochała. Małżeństwo z Masonem miało pozwolić na uratowanie majątku, ale miało być również czymś więcej. To oni wszyscy sprawili, że się zmieniła, że już nie ma tej kruchej, naiwnej Avy. Tylko czy aby na pewno? Czy o miłości da się tak po prostu zapomnieć? Czy nienawiść i chęć zemsty zwycięży? Co jest prawdą, a co kolejną manipulacją?

Pierwszy tom bardzo mi się podobał i nie będę ukrywać, że miałam dość duże oczekiwania względem drugiego. Nie zawiodłam się, dostałam świetną historię, od której nie byłam w stanie się oderwać.
Książkę czytamy z dwóch perspektyw czasowych. Dowiadujemy się, co się działo od śmierci Charlesa, jaki zostawił testament, jak wyglądały początki znajomości Avy i Mason – czyli to wszystko, co działo się pięć lat wcześniej. Jednocześnie czytamy o tym, co się dzieje w czasie teraźniejszym.
Historia Avy to opowieść o kobiecie, która żyje w pętli kłamstw, a utrata pamięci wcale jej nie pomaga. Akcja sprawnie poprowadzona, ze zwrotami, które potrafiły mocno mnie zaskoczyć. Książkę czytało się szybko, a podczas czytania towarzyszyło mi wiele emocji.

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani.
Ava poznajemy tak jakby od nowa. Dowiadujemy się jaka była wcześniej, zaraz po śmierci Charlesa, a jednocześnie jaka jest obecnie. Miałam wrażenie, że to dwie zupełnie inne osoby, jednak wcale mnie to nie dziwi. Wcześniej dobra, słodka, myśląca o innych zamiast o sobie, naiwna. Obecnie silna, odważna, żyjąca chęcią zemsty. To bohaterka, która wiele przeszła, którą polubiłam, której mocno kibicowałam.

„Cena prawdy” to książka, od której nie mogłam się oderwać, z historią pełną tajemnic, sekretów, kłamstw. Mnie bardzo się podobała i z wielką przyjemnością polecam.


Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Muza gdzie znajdziecie również książki Wydawnictwa Akurat oraz FB Wydawnictwo Muza SA oraz Grzeszne książki



Cena prawdy

4 komentarze: