niedziela, 4 czerwca 2023

Wydawnictwo Marginesy Książka pt.: "Samotnia” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Samotnia”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Marginesy.





Leon Cichy jest autorem kryminałów, a do pewnego momentu również szczęśliwy mąż Aliny, kobiety, z którą był już jako nastolatek. Jednak ona pewnego dnia zażądała rozwodu, chociaż tak naprawdę nic złego się nie działo. Leon postanawia odpocząć po nim we Włoszech. To tam poznaje dwudziestoletnią Julię, która jeszcze przed powrotem do kraju zostaje jego żoną. Powrót do kraju okazuje się dla niego początkiem tragedii.
Już pierwszego wieczoru jego poukładany świat się wali, kiedy zostaje potrącony przez samochód. Skutkiem wypadku okazuje się utrata wzroku, a także brak wspomnień z ostatnich dni przed nim. Mężczyzna czuje się zagubiony, tym bardziej że niedługo później zaczyna podejrzewać, że to wcale nie Julia się nim opiekuje. Niestety nie ma jak tego sprawdzić, jego bliscy nie zdążyli jej poznać, a on przecież nic nie widzi. W jego umyśle zaczynają się rodzić pytania, na które pragnie poznać odpowiedzi, a że nie może ich spisać, zaczyna je nagrywać. Na dodatek zostają odnalezione pewne zwłoki. Kogo? Czy Leonowi grozi niebezpieczeństwo? Czy jego przypuszczenia są słuszne?

Podczas czytania nie opuszczało mnie uczucie strachu, dosłownie czułam to, co bohater, jego emocje i to mi się bardzo podobało. Historia Leona okazała się pozytywnie zaskakująca, niebanalna, nieoczywista, wciągająca, ciekawa, trzymająca w napięciu. Akcja sprawnie poprowadzona, z wieloma zwrotami. To jedna z tych książek, od których ciężko się oderwać, a wszystko przeżywa się wraz z bohaterem.

Głównym bohaterem jest Leon Cichy, autor kryminałów. Poznajemy go, kiedy jego życie znacząco się zmienia, a on musi sobie poradzić z nową rzeczywistością. Utrata wzroku to nie jedyny problem, z jakim przyjdzie mu się zmierzyć. Według mnie jest bohaterem ciekawym, dobrze wykreowanym.

„Samotnia” to książka, która pozytywnie mnie zaskoczyła, która wywołała wiele emocji podczas czytania, a strach bohatera dosłownie się czuło. Z przyjemnością polecam.



Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Marginesy oraz na FB


Samotnia

3 komentarze: