czwartek, 25 maja 2023

Wydawnictwo Amare Gwiazda, która zgasła - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Gwiazda, która zgasła”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Amare.





Weronika Sawicka kiedyś miała dom, była znaną aktorką, jednak te czasy ma już za sobą. Śmierć rodziców było początkiem wielu zmian, jakie w niej zaszły. Zaczęła pić, ćpać, nie liczyć się z nikim. Zabawa była dla niej najważniejsza, jednak do czasu, aż nie doszło do tragedii. Po jednej z zakrapianych imprez, podczas powrotu do domu, dochodzi do wypadku samochodowego. Prowadzi jej przyjaciółka, która ginie, a Weronika nie radzą sobie z tym wszystkim, po prostu ucieka. Chociaż wstępnie zamierza wyjechać w zupełnie inne miejsce w Polsce, ostatecznie zostaje w rodzinnej miejscowości.
Mija jakiś czas od momentu, kiedy Weronika zamieszkała na ulicy. Początki nie były łatwe, jednak teraz jest w miarę dobrze. Zamieszkała w squat, znalazła nowych przyjaciół, stała się zupełnie inną osobą. Tak naprawdę nikt nie wie, kim jest, jedynie Dzikiemu, dzięki któremu tam się znalazła, zdradziła troszkę ze swojej historii. Jednak problemy nie zamierzają ją opuszczać, z jednej strony znajduje miłość, z drugiej zdradza ją osoba, której zaufała, a jej w miarę poukładany świat sypie się jak domek z kart. Wraca przeszłość, z którą nie chciała mieć już nic wspólnego. Czy sobie poradzi? Kto ją zdradził? Czy rodzące się uczucie będzie miało szansę się rozwinąć? Czy Weronika poradzi sobie z demonami przeszłości? Jakie problemy jeszcze na nią spadną?

To książka, którą przeczytałam na jedno podejście, która dostarczyła mi ogromną dawkę emocji. Była tak wciągająca, że nie mogłam się oderwać praktycznie od samego początku, aż do ostatniej strony i nie będę ukrywać, że z niecierpliwością czekam na kolejny tom.
Historia Weroniki to historia o spełnianiu marzeń bliskich, o tragediach, trudnych wyborach, złych decyzjach, które mocno wpływają na życie, tajemnicach, sekretach, niebezpieczeństwie, a jednocześnie przyjaźni, miłości, podnoszeniu się z dna. Mnie bardzo się podobała. Akcja sprawnie poprowadzona, z wieloma zaskakującymi zwrotami.

Główną bohaterką jest Weronika. To osoba, która tak naprawdę nie potrafi sobie przebaczyć tego, co kiedyś się stało. Jest kobietą skrytą, nieufną, wycofaną, która ucieka, kiedy pojawiają się problemy. To bohaterka według mnie ciekawa, mająca wady i zalety, a to sprawia, że jest realistyczna. Osobiście ją polubiłam.

„Gwiazda, która zgasła” to pełna emocji historia, od której nie mogłam się oderwać. Z przyjemnością polecam.



Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam stronę Wydawnictwo AMARE oraz na FB



3 komentarze: