czwartek, 23 marca 2023

Wydawnictwo Amare Wbrew pozorom. Stracony i Zagubiona - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Stracony i Zagubiona”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Amare.





Książka pt.: „Stracony i Zagubiona” to drugi tom cyklu „Wbrew pozorom”.

Tom pierwszy to książka pt.: „Piękna i gniewny”.



Ivo Sorokin po śmierci (ani trochę przypadkowej) stał się kimś zupełnie innym. Ma świadomość, że to jego wina, a wyrzuty sumienia i tęsknotę po prostu zapija w samotności. Pozbył się większości swoich interesów, również tych nielegalnych, a pozostawił w sumie dość niewiele. Czas głównie spędza w restauracji z wysokim standardem o nazwie „Klimatyczna”, jednak i tam potrafi mocno zapić. Nie jeden raz znaleziony, przez swoich pracowników, którzy pomagają, kiedy jest mocno pijany.
Darije życie nauczyło, że nie jest łatwo. Zmuszona do znalezienia dobrze płatnej pracy zatrudnia się w klubie ze striptizem „Flaming”, jednak jest tam tylko kelnerką. Kiedy klub zmienia właściciela, nowy nie trzyma rączek przy sobie. Niestety nie ma zbyt wielkiego wybory, za bardzo zależy jej na pracy. Jednocześnie stara się o przyjęcie do pracy w restauracji swojego byłego pracodawcy.
Chociaż początkowo Ivo ani myśli przyjąć Dariji do pracy, myśląc, że tańczy na rurze, jednak w pewnym momencie pilnie potrzebuje sprzątaczki, a kobieta jest na tyle zdesperowana, że z chęcią przyjmuje pracę. Wtedy żadne z nich nie wie, jak wielkie zmiany nadejdą w ich życiu. Darija zaczyna wywoływać w mężczyźnie uczucia, o które by się nie podejrzewał, do których długo nie będzie umieć się przyznać. Jednak nic nie będzie proste, ona ma swoją przeszłość i to bardzo trudną, swoje problemy i tajemnice. Na dodatek Ivo nie potrafi sobie poradzić z tym, co się stało. Czy znajomość z Dariją mu pomoże? Czy się podniesie? Czy Darija da sobie szansę na szczęście? Jakie tajemnice ukrywa?

Pierwszy tom zdecydowanie mi się podobała, dlatego z dość dużym zainteresowaniem sięgnęłam po drugi. Tym razem mamy historię młodszego z braci – Iva. Jak mi się podobała? Zdecydowanie bardzo.
W książce znalazłam historię o dwójce ludzi z przeszłością i to niełatwą. Akcja w miarę szybka, ze zwrotami, które mnie potrafiły zaskoczyć. Pełna tajemnic, sekretów, bólu, a jednocześnie planów, marzeń, walki o siebie, namiętności. Wciągnęłam się w nią i to praktycznie od samego początku, nie mogąc się oderwać aż do ostatnich stron, a końcówka sprawiła, że dosłownie opadła mi szczęka (dlaczego nie mogę zdradzić).

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani.
Iva trochę poznałam w poprzednim tomie, jednak był wtedy zupełnie inny. Śmierć brata mocno nim potrząsnęła, czuje się winny i sobie z tym, nie radzi. Alkohol stał się dla niego doskonałym sposobem na leczenie bólu. To bohater zagubiony, załamany, niewidzący szansy na lepsze jutro.
Darija to młoda kobieta, która swoje w życiu już przeszła. Do Niemiec wyjechała, aby pracować, aby zapewnić lepszą przyszłość i to nie tylko sobie. To bohaterka dzielna, po części odważna, dobra, szlachetna. Zdecydowanie jej mocno kibicowałam.

„Stracony i Zagubiona” to książka, która zdecydowanie mi się podobała. Uważam, że jest ciekawa, wciągająca, wywołująca emocje podczas czytania.



Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo AMARE oraz na FB


Stracony i Zagubiona

2 komentarze:

  1. Kolejna intrygująca kontynuacja burzliwej historii :) Warto mieć obie książki w swojej domowej biblioteczce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. POLECAM SUPER EWELINA

    OdpowiedzUsuń