poniedziałek, 2 maja 2022

Wydawnictwo NieZwykłe Książka pt.: "Niezłomne. Tylko złudzenie” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Tylko złudzenie”, którą otrzymałam od Wydawnictwa NieZwykłego.





Książka pt.: „Tylko złudzenie” To drugi tom serii Niezłomne.

Tom pierwszy to książka pt.: „Tylko pozory”.



Alexis wychowana w mafijnej rodzinie wie od dawna, że nie wybierze sobie męża sama. Kiedy poznaje mężczyznę, za którego ma wyjść, myśli, że ma wielkie szczęście i dość szybko się w nim zakochuje. Małżeństwo jej oraz Wiktora Mrozowa ma być przypieczętowaniem rozejmu między ich rodzinami. Jeszcze w dniu ślubu jest szczęśliwa, jednak czas szybko pryska. Mężczyzna okazuje się potworem, a jej życie zamienia się w piekło. Kolejna utrata dziecka sprawia, że kobieta ma dość i zamierza znaleźć sposób, aby ten koszmar się skończył, a dzięki pomocy Wasila jej się udaje.
Quinton Clarke stoi na czele mafijnej rodziny. Alexis wpadła mu w oko już na jej ślubie, zapragnął, aby to na niego spoglądała z taką miłością jak na swojego narzeczonego, a po chwili męża. Kiedy po pewnym czasie dowiaduje się, że oboje zginęli w wypadku, jest mu z tym dość dziwnie.
Mija pewnie czas. Quinton wraz z bratem zamieszkują w pewnym pięknym miejscu nad brzegiem morza. Alexis nie zginęła z mężem w wypadku, jednak nie wszystko poszło tak, jak planowała i jest sparaliżowana. Dla niej to jednak niewielka cena za wolność i bezpieczeństwo, jakie zyskała. Ona i brat Quinton bardzo się do siebie zbliżają, chociaż kobieta nie wie, kim jest brat chłopca. Co się stanie, kiedy prawda wyjdzie na jaw? Co zrobi Quinton? Czy Alexis będzie musiała umrzeć za to, co zrobiła?

Ta książka była po prostu świetna, ciekawa, wciągająca, momentami mroczna, momentami zaskakująca. Znalazłam w niej niebanalną historię o kobiecie, która postanawia wziąć życie we własne ręce nie zależnie od tego, jakie czekają na nią konsekwencję. O mężczyźnie, który stoi na czele mafii i musi podjąć decyzję, od której bardzo dużo zależy. Książkę czyta się bardzo szybko, a podczas czytania towarzyszyło mi bardzo dużo emocji.

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani.
Alexis, wychodząc za mąż, była naprawdę szczęśliwa, jednak to trwało krótko. Była poniżana, bita, gwałcona, jednak to utrata kolejnego dziecka sprawiła, że postanowiła działać. To kobieta, którą polubiłam praktycznie od razu i mocno jej kibicowałam. Według mnie jest silna, uparta, niezależna, potrafi o siebie zawalczyć.
Quinton z jednej strony jest bezwzględny, bezlitosny jak to na głowę mafii powinno być. Jednak to tylko jedna strona, a druga jest zupełnie inna. Jest bardzo opiekuńczy w stosunku do rodziny, opiekuje się młodszym bratem, jakby był jego synem. Urzekła mnie jego delikatność, wyrozumiałość, a jednocześnie zdecydowanie.
Muszę jeszcze wspomnieć o małym Nolanie, bracie Quintona. Ten chłopiec jest po prostu wspaniały. Ta jego opiekuńczość do kobiety na wózku jest rzadko spotykana, a jego teksty niejednokrotnie wywołały uśmiech na mojej twarzy.

„Tylko złudzenie” to świetna książka, z którą spędziłam bardzo miło czas i z przyjemnością polecam.



Moja ocena - 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo NieZwykłe oraz na FB

 

Tylko złudzenie

3 komentarze: