piątek, 21 stycznia 2022

Wydawnictwa Novae Res Książka pt.: „Obiecaj, że mnie kiedyś odnajdziesz” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Obiecaj, że mnie kiedyś odnajdziesz”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Hania kiedyś mieszkała z rodzicami, siostrą i bratem w pięknym domu. Byli bogaci, przyjaźnili się z sąsiadami, którzy byli Niemcami. Jednak niepewny czas, zbliżająca się wojna sprawiły, że przenieśli się do małej wsi w zupełnie innej części Polski. Zostawili tam nie tylko większość swojego majątku, ale również przyjaciół. Była małą dziewczynką, a Hans trochę starszym chłopcem, kiedy widzieli się po raz ostatni. Rozstanie było ciężkie, jednak z czasem coraz mniej o nim pamiętała.
Minęły lata, a życie w Polsce bardzo się zmieniło. Jest wojna, Hania mieszka tylko z matką. Jej siostra została oskarżona o zdradę i zamordowana, jej brat i ojciec działają w partyzantce i mieszkają w lecie. Młoda kobieta boi się bardziej o najbliższych niż o siebie. Wie, że Niemcy są bezlitośni i nie można się im sprzeciwić, jeśli chce się przeżyć. Dlatego obie z matką dostarczają Niemieckim żołnierzom jajka i mleko (chociaż dla nich niewiele zostaje), a także prasują.
Pewnego dnia w jej życie wraca przyjaciel sprzed lat. Tylko że stają po dwóch różnych stronach. Ona pragnie wolności dla Polski, on jest Niemieckim żołnierzem. Jak potoczą się dalsze losy tej dwójki?

To jedna z tych książek, której nie da się przeczytać bez emocji, o której nie zapomina się zbyt szybko, która wymusza w czytelniku przemyślenia. To nie tylko historia Hani i Hansa. To historia o wojnie i tragediach, jakie przyniosła, o niełatwych decyzjach, cierpieniu, samotności, a przy tym miłości, przyjaźni, wierności. To ponad 500 stron naładowanych emocjami. Mnie zdecydowanie się podobała, a podczas czytania niejednokrotnie miałam świeczki w oczach.

Bohaterowie dość dobrze wykreowani.
Hania jest młodą kobietą, która zamiast iść na studnia, uczyć się a później iść pracować lub założyć rodzinę, musi walczyć o każdy dzień. Moim zdaniem jest bardzo odważna, a jednocześnie wie, kiedy lepiej się nie odzywać. Osobiście ją bardzo polubiłam i mocno kibicowała.
Hans jest Niemieckim żołnierzem, walczy za kraj, jednak nie do końca zgadza się, z tym, co się dzieje. To bohater, przed którym wiele niełatwych decyzji i nie będę ukrywać, że czasem mocno mnie zaskoczył ryzykiem, jakie podjął.

„Obiecaj, że mnie kiedyś odnajdziesz” to książka, która zostanie w mojej pamięci jeszcze długi czas. Moim zdaniem warto ją przeczyć i polecam.


Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwa Novae Res oraz na FB


Obiecaj, że mnie kiedyś odnajdziesz

2 komentarze: