poniedziałek, 6 grudnia 2021

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Obsesja" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Obsesja”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Książka pt.: „Obsesja” to drugi tom Cyklu o Oskarze Blajerze.

Tom pierwszy to książka pt.: „Inspiracja”.


Mijają długie lata od wydarzeń, które zmieniły życie Oskara na zawsze. W końcu może opuścić mury kliniki psychiatrycznej, w której był leczony. Dostaje papiery, zostaje uznany za wyleczonego i wierzą w to wszyscy tylko nie jego terapeutka. Mężczyzna nieświadomie podpisuje pewne dokumenty obligujące go do regularnych sesji terapeutycznych.
Oskar układa sobie życie na nowo, kupuje domek na odludziu, spełnia się jako pisarz. Można by pomyśleć, że udało mu się dojść do siebie, że pogodził się z tragiczną śmiercią Luizy. Nic bardziej mylnego. To tylko pozory, a on ma drugą twarz, drugie życie, w którym za wszelką cenę chce odzyskać miłość swojego życia. Nie ważne ile niewinnych osób będzie cierpieć, nieważne, że stanie się kimś, kim tak bardzo gardził. Co takiego zrobi? Jaki wpływ na niego będzie miała jego terapeutka Marta Makuch? Jak potoczą się losy Oskara po odzyskaniu wolności?

Pierwszy tom mnie zachwycił, a drugi okazał się jeszcze lepszy, chociaż myślałam, że już się nie da. To książka, którą czytałam z wielkim zainteresowaniem, nie będąc w stanie oderwać się na dłuższą chwilę. Historia ciekawa, nieprzewidywalna, mroczna, drastyczna, z szybką akcją.

Oskar znacząco się zmienił. Stał się bezwzględny, nieprzewidywalny, brutalny, jednym słowem przeszedł na stronę zła. Można by pomyśleć, że komuś takiemu nie powinno się współczuć, może i tak, ale to, jak cierpiał, jak tęsknił za Luizą, niejednokrotnie wywoływało świeczki w moich oczach i nie byłam w stanie, mu nie współczuć.

„Obsesja” to książka, która mnie zachwyciłam, którą polecam z wielką przyjemnością. Tylko ostrzegam, trzeba mieć mocne nerwy, aby ją czytać.


Moja ocena – 10\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Obsesja

4 komentarze: