środa, 26 maja 2021

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Jej słowa, jego czyny" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Jej słowa, jego czyny”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Zuzanna pisze kryminały i eseje, uważa, że jest etyka zabijania i stara się tę tezę udowadniać. Pewnego dnia ma prowadzić warsztaty na uczelni, a kiedy się tam udaje, poznaje pewnego mężczyznę, który wyprowadza ją z równowagi, za co dostaje w twarz. Wtedy kobieta nie wie z kim ma do czynienia i w jakie kłopoty właśnie wpadła. Mężczyzna jest niebezpieczny i nie zamierza pozwolić komuś na takie traktowanie. Zleca Robertowi odnalezienie kobiety, porwanie i przyprowadzenie do niego, aby nauczył ją szacunku. Mężczyzna wie, jak to może się skończyć, że Zuzanna ma marne szanse na wyjście z takiej wizyty w całości. Przeważnie robił co mu szef, kazał bez dyskusji, za to mu przecież płacili. Jednak kobieta zaczęła dla niego znaczyć dużo więcej, niż powinna, a on postanawia ją chronić. Tylko czy mu się to uda? Czy autorka kryminałów i człowiek, który zabija, mogą być razem? Czy Zuzanna wybrnie z kłopotów?

W książce zaciekawił mnie opis, zapowiadała się na dość ciekawą i dokładnie taka była. Historia ciekawa i wciągająca, w klimacie, jaki lubię (czyli mafia, gangsterzy, niebezpieczeństwo itp.), a jednocześnie zupełnie inna niż te, które ostatnio czytałam (za co ogromny plus). Książka nie jest gruba, ma troszkę ponad 250 stron, a mimo to nie miałam wrażenia, że historia jest mało rozbudowana, że czegoś jej brakuje (niestety często się tak zdarza w tych książkach, które są cieńsze). Podczas czytania towarzyszyło mi wiele emocji.

Bohaterowie dość ciekawi, dobrze wykreowani.
Zuzanna jest bohaterką, którą od razu polubiłam. Ma własne zdanie, cięty język, nie pozwala sobą pomiatać i lubi zabalować. Jej „rozmowy” z przyjaciółką niejednokrotnie wywoływały u mnie wybuchy śmiechu.
Robert nie jest grzecznym mężczyzną. To jedna z tych osób, której lepiej nie spotkać w ciemnej uliczce, a jednocześnie jest marzeniem wielu kobiet.

„Jej słowa, jego czyny” to książka, z którą miło spędziłam czas. Według mnie historia była ciekawa, a podczas czytania wywoływała wiele emocji. Polecam.


Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Jej słowa, jego czyny

4 komentarze:

  1. Też chętnie miło spędziłabym czas przy czytaniu tej ciekawej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo zaintrygowana tą historią.Na takie mocne klimaty mm ogromną chęć.Wpisuję książkę na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. panie na pewno książkę chętnie przeczytają

    OdpowiedzUsuń