wtorek, 18 czerwca 2019

Wydawnictwo Insignis Książka pt.: „Leonardo da Vinci” - OPINIA


Zapraszam na opinię o książce pt.: „Leonardo da Vinci”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Insignis.






Leonardo da Vinci jest bardzo znaną postacią. Wielu ludzi wie jednak o nim dość mało, głównie to, że był malarzem, a jego najsłynniejszym obrazem jest Mona Lisa. Jednak to jest naprawdę bardzo mała część jego życia. Leonardo da Vinci był nie tylko malarzem, miał wiele innych, zupełnie niezwiązanych z tą dziedziną zainteresowań. Na stronach książki poznamy go bardzo dokładnie. Był człowiekiem o wielu zainteresowaniach i nieważne co robił, zawsze wkładał w to 100% siebie. Miało to swoje zarówno wady, jak i zalety. Był bardzo dokładny, wręcz można go nazwać perfekcjonistą, z drugiej jednak strony np. bardzo długo tworzył obrazy, często, uważając je za niedoskonałe, odkładał nawet na kilka lat, przez co miał problemy z oddaniem zleconych obrazów na czas, a co za tym idzie mniej zleceń. Był człowiekiem odważnym, mającym własne zdanie i niebojącym się go wyrażać.

Na samy początku książki znajdziemy oś czasu, a na niej najważniejsze daty z życia Leonarda da Vinci. Okazała się bardzo przydatna, nawet podczas czytania książki.

Tekst jest bardzo ciekawy, przy tym zrozumiały.

W książce znajdziemy aż 150 ilustracji. Są piękne, zdecydowanie przyciągają wzrok i zachęcają nas do poznania treści.

Okładka jest miękka i pewnie dla nie jednej osoby będzie to sporym problemem. Dla mnie nie jest. Zachwyciła mnie w każdym centymetrze. Złoty wizerunek Leonarda da Vinci, mieniący się w słońcu. Dla mnie strzał w dziesiątkę.

Biografie nie są moimi ulubionymi książkami. Tą jednak postanowiłam przeczytać, nie żałuję decyzji. Dowiedziałam się wielu ciekawych, a dotąd nieznanych mi faktów z życia Leonarda da Vinci, obejrzałam piękne ilustracje i spędziłam naprawdę miło czas podczas czytania. Moim zdaniem warto po nią sięgnąć i z przyjemnością polecam.






Moja ocena – 10\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwa Insignis oraz na FB


11 komentarzy:

  1. Poczytała bym ją by dowiedzieć się więcej o słynnym malarzu i poznać jego inne obrazy Dagmara Krajewska

    OdpowiedzUsuń
  2. Nieprzepadam za takimi ksiązkami ale może bym sie przekonała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A tonie dla mnie ewelina tkacz

    OdpowiedzUsuń
  4. Recenzja bardzo mnie zachęciła do przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat nie interesuję się biografią takich postaci,natomiast niegdyś czytałam,fajny i bardzo ciekawy człowiek.

    OdpowiedzUsuń
  6. książka bardzo fajna, zwłaszcza dla fanów

    OdpowiedzUsuń
  7. Super książka, pamiętam jak kiedyś się interesowałam i czytałam sporo na jego temat.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla zainteresowanych twórczością,życiem Leonarda da Vinci to książka jest istną skarbnicą wiedzy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. zazwyczaj interesujemy się dziełami a nie samymi twórcami,fajna książka

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubie takie biografię znanych osób. Chętnie bym zerknęła

    OdpowiedzUsuń