Mass
Effect. Andromeda: Inicjacja.
Drugi
tom oficjalnego prequelu bestselerowej gry już 3 października w
księgarniach.
Oswald Spengler w
swej teorii starzenia się kultur porównał cywilizację do żywego
organizmu, który przechodzi przez wszystkie stadia rozwoju, od
młodości do starości. Jednak jak będzie wyglądać jej rozwój,
gdy od samego początku znajdzie się w cieniu innych, starszych i
stojących na znacznie wyższym stopniu rozwoju kultur? Czy z góry
skazana będzie na porażkę, czy może jednak zdoła się czegoś od
nich nauczyć? A jeśli tak, to czy zdoła kiedyś prześcignąć
swych nauczycieli i wyjść z cienia?
Zamów książkę
już dzisiaj
http://bit.ly/kup_me_inicjacja
http://bit.ly/kup_me_inicjacja
Wiele
podobnych myśli zaprzątało głowę Jien Garson, jednej z
najbogatszych osób w Drodze Mlecznej. Ekscentryczna magnatka
wierzyła, że ludzkość może osiągnąć więcej, o wiele
więcej niż zdołała do tej pory. Posiadała potrzebną energię i
chęć. Niestety wciąż była w tyle. Wciąż była postrzegana
przez wszystkich jako zacofana zgraja, dopiero raczkująca
w bezkresnym kosmosie. Jedynym wyjściem, aby ludzkość mogła
rozbłysnąć w chwale był nowy początek. Nowe, równe szanse dla
wszystkich z dala od obecnie istniejącego świata, z dala od
znanej wszystkim Drogi Mlecznej, jej polityki, mieszkańców,
ograniczeń... Tak narodziła się Inicjatywa Andromeda.
Jien
Garson werbując wybitnych naukowców rozpoczęła budowę
gigantycznych statków kosmicznych, zwanych arkami. Na ich pokładach
tysiące pasażerów śpiących w kriokomorach miało udać się w
trwającą ponad 600 lat podróż w jedną stronę do sąsiedniej
galaktyki Andromedy. Tam, na bogatych i urodzajnych
planetach-ogrodach ludzie mieli znaleźć swój nowy dom.
Wszystko
przebiegało zgodnie z planem do czasu, gdy nieznani sprawcy wykradli
plany jednego z kluczowych wynalazków Inicjatywy, bez którego całe
przedsięwzięcie mogło spalić na panewce. Twórca zaginionej
technologii, pionier Alec Ryder, zmuszony był wysłać tropem
rabusiów nowy nabytek Inicjatywy - ludzką biotyczkę, Corę Harper.
Zadanie
Cory nie należy do najłatwiejszych, zwłaszcza, że jej przełożony
od samego początku niechętnie udziela informacji odnośnie swego
patentu, a intuicja podpowiada jej, że utracona technologia mogła
nie być do końca legalna… Na domiar złego młodą biotyczkę od
pierwszego dnia pracy w Inicjatywie nęka nie tylko wścibska i
wyraźnie negatywnie do niej nastawiona reporterka, ale też
ksenofobiczna grupa ludzi, przejawiająca wstręt do wszystkiego, co
obce. Chociaż
jest Ziemianką, Cora jako jedyna z Córek Talein, elitarnej
jednostki asari, i w dodatku wspomagana wszczepionymi implantami,
postrzegana jest przez nich jako wstrętny odmieniec. Cora wkrótce
stanie przed zadaniem, do którego może nie wystarczyć jej nawet
wojskowe doświadczenie z szeregów asari. Na szczęście Harper nie
jest nigdy sama. Towarzyszy jej wewnętrzny głos, SAM-E,
eksperymentalny implant, w który wyposażył ją Alec Ryder. Chociaż
dziewczyna nie zna dokładnie jego przeznaczenia, wkrótce przekona
się o jego użyteczności.
O
Autorach
N.K.
Jemisin
Autorka
z Brooklynu, zdobywczyni nagród Hugo i Locus. Wielokrotnie
nominowana do World Fantasy Award i Nebuli za swoje opowiadania,
znalazła się też na liście nominowanych do Nagrody Williama L.
Crawforda i Nagrody Jamesa Tiptree Juniora. Jej twórczość obejmuje
gatunki od science fiction po fantasy, wiele z jej prac wymyka się
ramom konkretnego gatunku. Jemisin pisze o walce z uciskiem, o
konfliktach kulturowych i wysadzaniu różnych rzeczy w powietrze.
Jest członkinią
grupy Altered Fluid i instruktorką warsztatów Clarion and Clarion
West. W wolnym czasie jest
rowerzystką, poszukiwaczką przygód i graczką. Z wykształcenia
natomiast – psycholożką. W pojedynkę ocaliła też świat przed
Królem Ozzymandiasem – swoim rudym kocurem. Najnowsza książka:
The Stone Key z cyklu Pęknięta Ziemia ukazała się w 2017 roku.
Eseje i fragmenty twórczości Jemisin dostępne są na pod adresem
nkjemisin.com.
Mac
Walters
Autor
powieści graficznej Mass Effect: Redemption. Za swoja pracę przy
serii Mass Effect był nominowany do nagrody BAFTA. Kiedy nie
konstruuje i nie reżyseruje niewiarygodnie złożonych światów
gier wideo, zajmuje się bardziej kameralnym tworzeniem komiksów i
powieści. Ale bez względu na to, jakie wybiera medium, korzysta z
każdej okazji, by stworzyć swoim bohaterom całe wszechświaty, aby
mogli w nich przeżywać swoje przygody.
Możecie
go znaleźć na Twitterze: @macwalterslives.
O mój syn uwielbia ta gre
OdpowiedzUsuńMój synek pewnie byłby zaciekawiony 🙂
OdpowiedzUsuńNie znam jej Ewelina tkacz
OdpowiedzUsuńnie znam ale dla fanów napewno cos co zainteresuje
OdpowiedzUsuńDobry prezent dla mojego małego uwielbia tą grę Ania Gabri
OdpowiedzUsuńtakże nie znam
OdpowiedzUsuńNie wiem co to za gra. Chyba moi chłopcy muszą jeszcze do niej podrosnąć
OdpowiedzUsuńDla milosnikow tej gry super prezent i ciekawa recenzja
OdpowiedzUsuńNie znamy jeszcze ale pewnie poznamy
OdpowiedzUsuńKompletnie nie znam
OdpowiedzUsuńExtra nie znałam
OdpowiedzUsuńMusze poczytać o tej grze ,może i ja zakupie :)
OdpowiedzUsuńjeszcze nie znam zauważyć się da,że to coś ciekawego
OdpowiedzUsuńAniu to zupełnie nie dla mnie :) Dla zainteresowanych gra to nie lada gratka :)
OdpowiedzUsuń