wtorek, 30 grudnia 2014

Tradismak Szyneczka z przyprawą Szeherezada S - OPINIA

Zapraszam na post kulinarny wraz z firmą Tradismak.

Dziś pokażę wam jak zrobić Szyneczkę z pomocą praski i przyprawy Szeherezada S.







Jak już pewnie wiecie (a jak nie to się właśnie dowiadujecie) nie za dobra ze mnie kucharka. Gdy coś robię zależy mi aby było łatwo, szybko i jeszcze smacznie. Dokładnie tak robi się tą szyneczkę, łatwo, szybko i smacznie, nawet ja nie potrafię zepsuć J

Do jej zrobienia potrzebowała, surowe mięsko, wybór padł na karczek, „Peklosmaczek K”, żelatynę spożywczą, przyprawę „Szeherezada S” oraz praskę.

 




W praskę włożyłam jakieś 90 deko mięsa. Pokroiłam go w plastry i wkładałam mięso, przyprawa „Szeherezada S” oraz po szczypcie pozostałych przypraw i tak aż do wypełnienia praski (żadna z przypraw nie została zużyta w całości, spokojnie starczą jeszcze na co najmniej dwa razy). Następnie na wierzch położyłam specjalną blaszkę i mąż założył zabezpieczenie dociskowe (tu trzeba mieć dużo siły, ponieważ dość ciężko założyć, nie jest to jednak wina sprzętu tylko mięso musi być solidnie dociśnięte). Ostatnią czynnością przygotowawczą jest wbicie termometru.




Gdy mamy już wszystko zrobione wsadzamy praskę w garnek z gotującą się wodą i gotujemy, tu mamy dwa sposoby do wyboru – 65 min lub do momentu aż termometr pokaże temperaturę 71 stopni, ja wybrałam patrzenie na termometr. Ważne jest aby gotować pod przykryciem. Gdy już jest gotowe wynosimy praskę (bez otwierani) w chłodne miejsce. U mnie została wyniesiona na balkon gdzie spędziła całą noc.



Rano polałam praskę po zewnętrznej stronie wrzątkiem i mięska nie trzeba było wyciągać, samo na talerz „wypadło”. Niestety nie pokaże Wam jak wyszło na zdjęciu bo mi padły baterie i zanim zrobiłam, zjedli, ale podobna wyszła jak ta poprzednia. 

Szyneczka (jak ją sobie nazwałam) dość ładnie się prezentuje, ma cudowny zapach który aż zachęca do spróbowania i jest naprawdę smaczne. Przyprawy nadały jej lekko ostry smak, nie jest słona tak jak kupowane wędliny, a to dla mnie duża zaleta. Mięso jest kruche i soczyste. Jednak najważniejsze jest to, że dokładnie wiem co jem i co podaję dzieciom J
Wiem też dodaję przyprawy itp., ale wiem ile i wiem ile jest w tym mięsa i jakie ono jest.

Ja jestem pod wrażeniem smaku i prostoty w zrobieniu. Z chęcią jeszcze nie jednokrotnie zrobię sama pyszną wędlinkę na kanapki, a Wam z dużą przyjemnością polecam.

Zalety:
·       Łatwa do zrobienia.
·       Smaczna.
·       Soczysta i krucha.
·       Wiem co jem, w przeciwieństwie do kupowanych wędlin.

Wady:
Brak

Moja ocena – 10\10


Serdecznie zapraszam na stronę TU oraz na FB

 Zestaw promocyjny "Singiel" (w nim znajdziecie praskę oraz przyprawy także do zrobienia innych wędlin) TU


16 komentarzy:

  1. Kurcze jakie to fajne musze odkładać kase na taka praske bo jest swietna i zaczne piec.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja naprawdę nie lubię siedzieć przy garach, a z nią z chęcią współpracuje :-)

      Usuń
  2. Wygląda smakowicie. Ze mnie też żadna dobra kucharka,mam lewe ręce do pichcenia;) Super,że szyneczka się udała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze, że teraz takie wynalazki są że nie trzeba być dobrą kucharką aby coś dobrego zrobić :-)

      Usuń
  3. no
    tak co swoja wedlina to swoja tez lubie sobie zrobic choc niemam takiej
    praski poprostu pekluje w solance i potem gotuje albo marynuje i pieke w
    rekawie twoja smakowicie wyglada

    OdpowiedzUsuń
  4. ale mnie podkusiłaś,. teraz to ja muszę iść obiad robić ..albo jak masz takie pyszności przyjadę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam po nowym roku, będzie następna robiona to się podzielę :-)

      Usuń
  5. oo mi tez sie podoba :) świetna sprawa

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie,że to kolejna odsłona wykorzystania praski.Jak już nam pokazałaś wcześniej to sprawdzony sposób na pyszne mięsko na chlebek i nie ma żadnego porównania z kupnymi wędlinami :) To ciekawe co nam po nowym roku znowu pokażesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no jeszcze jedną odsłonę zobaczycie ale nie wiem czy z praską czy z przyprawami tylko :-)

      Usuń
  7. Można sobie zrobić pyszne mięsko i nie ma takiego do kupienia w żadnym sklepie.Zawsze jestem fanem takich domowych wyrobów bo nie ma żadnej konkurencji.Ale aż mam smaka na taką szyneczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pierwszy raz spotykam sie takim urządzeniem, ale jak mówią wszystko jest dla ludzi ;)
    Chętnie wypróbowałabym takie cudo w swojej kuchni

    OdpowiedzUsuń