środa, 26 kwietnia 2023

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Mielizna przeszłości” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Mielizna przeszłości”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Narzeczona, kochanka, dobry seks, praca, w której bardzo dobrze zarabiał, piękne mieszkanie, którego samochód wielu mu zazdrościło – tak wyglądało życie Sebastiana. Nie widział w tym nic złego, nie widział swoich błędów do czasu, aż nie doszło do wypadku. Mężczyzna został sam, bez przyjaciół, rodziny, pracy, bez możliwości samodzielnego zajęcia się sobą. To dało mu wiele do myślenia, pozwoliło zrozumieć wiele błędów, zmienić swoje priorytety. Tylko czy nie będzie już na to za późno?
Marta jest pielęgniarką, przybraną matką i żoną. Od dawna wychowuje dzieci męża, które mocno kocha i traktuje jak swoje. To dla nich wytrzymuje zachowanie męża, a jest coraz gorzej. Kiedyś był zupełnie inny, teraz nie pracuje, nie interesuje się niczym, nie pomaga, za to znęca się nad nią, a koledzy i alkohol to dla niego codzienność.
Sebastian i Marta poznają się w szpitalu. Kobieta nie tylko opiekuje się nim, wypełniając swoje zawodowe obowiązki, ale również zaczynają się do siebie zbliżać. Pomaga mu, a wspólnie spędzony czas i rozmowy sprawiają, że zaczyna między nich wkraczać uczucie. Czy Marta pozwoli sobie na szczęście? Czy zakończy toksyczny związek? Czy Sebastian naprawi swoje błędy? Czy zmieni swoje życie? Jak doszło do wypadku?

Historia, jaką znalazłam w książce, według mnie była dość ciekawa, wciągająca, a przy tym niebanalna. Porusza niełatwe tematy, pokazuje wielkie zmiany w życiu. To opowieść o samotności, o wypadku, który sprawił, że osoba stała się uzależniona od innych, o toksycznym związku, niebezpieczeństwie, tajemnicach, uczuciu, które przyszło w najmniej oczekiwanym momencie.
Akcja dość sprawnie poprowadzona, ze zwrotami, które potrafią zaskoczyć. Książkę czytało się szybko, a podczas czytania towarzyszyło mi wiele emocji.

Bohaterowie dość dobrze wykreowani.
Sebastiana poznajemy jako zapatrzonego w siebie i pewną sławną kobietę, z którą ma romans egoistę. Planuje ślub z jedną, a miłość wyznaje innej. Wtedy go nie polubiłam ani trochę, jednak wypadek, a także pewne tajemnice, które wychodzą na jaw, mocno go zmieniają, a mnie ta zmiana zdecydowanie się spodobała. To bohater, który ulega ogromnym zmianą podczas historii i to zmian na lepsze.
Marta jest bohaterką bardzo realistyczną, dobrą, pracowitą, kochającą dzieci męża. Bardzo ją polubiłam i mocno jej kibicowałam, aby znalazła siłę do walki o siebie, aby była szczęśliwa.

„Mielizna przeszłości” to książka z ciekawą, wywołującą emocję historią. Osobiście spędziłam z nią miło czas i polecam.




Moja ocena – 8\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Mielizna przeszłości

3 komentarze:

  1. Intrygująca historia,ciekawie wykreowani bohaterowie.Warto wpisać na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się bardzo ciekawa książka do czytania zapisze na listę ewelina

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi być ciekawa ania

    OdpowiedzUsuń