niedziela, 23 października 2022

Wydawnictwo Mando Książka pt.: "Siostra nazisty” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Siostra nazisty”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Mando.





Marta przebywa w domu spokojnej starości, gdzie opiekuje się m.in. Monika. Pewnego dnia staruszka zaczyna opowiadać swojej opiekunce historię swojego życia, wracając do chwil szczęśliwych i tych, w których wylała wiele łez.
W młodości Marta zakochała się w Niemcu, niestety nie była to łatwa miłość. Z jednej strony napięte stosunki między Polakami i Niemcami, z drugiej rodzina, która go nie akceptuje. Na dodatek jej brat staje się Nazistą, a w kraju wybucha wojna. Jak potoczą się losy Marty? Czy zawalczy o miłość? Jak przeżyje wojnę?

Lubię książki z motywem drugiej wojny światowej, dlatego z zaciekawieniem podeszłam do czytania. Jak wrażenia? Całkiem pozytywne, historia mi się podobała, a podczas czytania towarzyszyły mi emocje. To historia o niełatwej miłości, czasach, w których nie było łatwo żyć a co dopiero kochać. Akcja wolniejsza, ale ani trochę nie jest to minusem, a wręcz przeciwnie. Czasem lubię sięgać po spokojniejsze pozycje, gdzie akcja nie zasuwa.

Główną bohaterką jest Marta. Poznajemy ją jako kobietę mającą wiele lat, będącą w domu opieki. Jednak podczas jej wspomnień mamy okazję poznać ją również jako osobę młodą, dopiero wkraczającą w dorosłe życie. W obu przypadkach ją polubiłam i z przyjemnością śledziłam jej losy.

„Siostra nazisty” to według mnie ciekawa i wciągająca książka, którą polecam na jesienne wieczory.




Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo MANDO oraz na FB


Siostra nazisty

3 komentarze: