niedziela, 7 marca 2021

Wydawnictwo WasPos Książka pt.: "Złudne nadzieje. Tom 1” - Recenzja

 

Zapraszam na opinię o książce pt.: „Złudne nadzieje. Tom 1”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa WasPos.





Natalia wpakowała się w toksyczny związek. Adama miał być jej ostoją, opiekunem, partnerem, zamiast tego dość szybko stał się największym koszmarem. Bita, gwałcona, upokarzana, nie widzi szansy na lepsze jutro, nie widzi możliwości wydostania się z tego, w czym tkwi, jest pogodzona z własnym losem. Natalia myślała, że nikt nie wie, przez co ona przechodzi, myliła się. Kiedy okazuje się, że jest w ciąży, a jej najbliżsi organizują jej ucieczkę, zaczyna dostrzegać nowe możliwości, światełko w tunelu.
Daniel i Natalia kiedyś byli razem, byli szczęśliwi, planowali ślub. Kilka tygodni przed nim, mężczyzna się wycofał, odszedł od niej, mocno ją raniąc. Ich drogi ponownie się łączą, to on pomaga Natalii uciec i opiekuje się nią w kryjówce. Dawne uczucia zaczynają odżywać, chociaż żadne nie chce się do tego przyznać. Czy Natalii uda się uciec od Adama? Czy podniesie się po koszmarze, jaki jej zgotował mężczyzna? Czy odważy się zaryzykować i zacząć wszystko odnowa? Czy Natalia i Daniel dadzą sobie szansę na wspólną przyszłość?

Historia ciekawa, wciągająca i mocno zaskakująca. To tej pozycji nie da się podejść bez emocji, wywołuje ich wiele i pozostają z czytelnikiem jeszcze długo po zakończeniu czytania. Znajdziemy w niej toksyczny związek, z którego ciężko się wyrwać, poniżenia, bicie, gwałty, ale też nadzieję, ucieczkę, próbę poradzenia sobie z przeszłością, przyjaźń, miłość i wiele więcej (nie zdradzę co jeszcze, musicie sami odkryć :)). To jedna z tych książek, od których nie mogłam się oderwać, a po dotarciu do ostatniej strony czułam rozczarowanie, ale tylko dlatego, że na drugi tom muszę poczekać, a ja chcę już wiedzieć, jak potoczą się dalsze losy Natalii i Daniela.

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani i realistyczni. Taka prawda, że takich Natalii na świecie jest mnóstwo, tak samo, jak Adamów – egoistów znęcających się nad partnerami.
Natalia jest wycofana, skryta i lękliwa, jednak biorąc pod uwagę to, co przeżyła, wcale się nie dziwię. Ucieczka była dla niej szansą na nowy początek i według mnie wykorzystała ją doskonale. To bohaterka, której kibicowałam od pierwszych stron, którą bardzo polubiłam i liczyłam, że jej życie w końcu będzie pełne miłości i szczęścia.
Daniel jest bohaterem mającym wady i zalety. Nie do końca legalne interesy, zerwanie zaręczyn niedługo przed ślubem, zranienie Natalii – to nie przemawiało na jego korzyść. Jednak poznanie go bliżej, zrozumienie pewnych spraw, jego późniejsze zachowanie sprawiają, że go polubiłam.
Zostaje jeszcze Adam, nie mogę o nim nie wspomnieć. Dla mnie to nie mężczyzna, a zwykły śmieć próbujący podbudować własne ego poprzez ranienie innych. Takiego zachowania nic nie tłumaczy i dla takich ludzi nie powinno być zrozumienia.

„Złudne nadzieje. Tom 1” to książka, która bardzo mi się podobała, z historią wywołującą wiele emocji. Zdecydowanie polecam, a sama czekam z niecierpliwością na kontynuację.



Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo WasPos oraz na FB.

8 komentarzy: