środa, 5 grudnia 2018

Wydawnictwo Arkady Książeczka pt.: "Dorastanie. Jakie to proste!” - OPINIA


Zapraszam na opinię książce pt.: „Dorastanie. Jakie to proste!”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Arkady.









Dorastanie jest bardzo trudne i to zarówno dla dorastającego dziecka, jak i jego rodziców. Są tematy, o których ciężko się z dzieckiem rozmawia, są też takie, o których chcemy porozmawiać, ale nie do końca wiemy jak zacząć. Książka porusza wiele zmian w okresie dojrzewania, zarówno tych fizycznych, jak i emocjonalnych. Pozwala lepiej zrozumieć, co się dzieje – zarówno dziecku, jak i jego opiekunom.

Książka podzielone jest na dwanaście rozdziałów. Takie rozwiązanie sprawia, że znalezienie w niej tego, co w danym momencie jest potrzebne, jest dość łatwe.

Wydanie książki jest wspaniałe. Zrozumiały, ciekawy tekst poparty ilustracjami sprawia, że dorastające dziecko sięga po nią z przyjemnością, a to ogromna zaleta.

Poradzenie sobie z burzą hormonów, zrozumienie co się dzieje z moim ciałem, odnalezienie się wśród rówieśników jednocześnie pozostając nadal sobą – to tylko nieliczne problemy, z którymi musi się zmierzyć dorastające dziecko. Zrozumienie co się dzieje w psychice własnego dziecka, mądre wspieranie jego rozwoju, zarówno psychicznego, jak i fizycznego, zaakceptowanie, że dziecko dorasta, zaczyna mieć własne zdanie, plany życiowe nie koniecznie takie jak my – to nieliczne problemy rodziców, które mają w domu dziecko w okresie dorastania. W obu przypadkach książka jest kopalnią mądrej wiedzy, która pomoże nam się odnaleźć, zrozumieć, przejść przez ten okres z jak najmniejszymi porażkami.

Amelka nie należy ani do aniołków, ani do bardzo trudnej młodzieży. Książkę dostała do ręki, jak tylko doszła. Znalazła w niej odpowiedzi na wiele nurtujących ją pytań, jednak nie pozostała z nią sama. Książka jest dla nas pretekstem do wspólnych rozmów na te łatwiejsze i bardzo trudne pytania, dotyczące dorastania, zmiany w ciele, psychice, ale również o związkach czy seksie. Może pomyślicie, że jest jeszcze za mała na to, ja jednak uważam, że wolę być dla niej źródłem wiedzy, podsuwać jej mądre, prawdziwe książki w tych tematach, niż żeby szukała odpowiedzi wśród rówieśników czy w internecie. Książka dla mnie jest genialna, na pewno będę ją podsuwać również synowi, gdy wejdzie w ten trudny okres. Zdecydowanie polecam.




Zalety:
  • Piękne wydanie.
  • Zrozumiały tekst.
  • Dla dziecka i dla rodzica.
  • Odpowiada na wiele pytań odnośnie dorastania, tych prostych i tych bardzo skomplikowanych.



Wady:
BRAK



Moja ocena – 10\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwa Arkady oraz na FB

Książkę pt.: „Dorastanie. Jakie to proste!” znajdziecie TU.

12 komentarzy:

  1. Z pewnością książka pozwoli przebrnąć w tym trudnym okresie i zachęci do rozmów z dzieckiem jak dla mnie bardzo ciekawa i przydatna pomoc naukowa

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo dobra książka, warto poczytać

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda świetnie i takich książek napisanych w ten sposób brakowąło mi włąsnie jak sama dorastałam a nawet wogóle brakowło ksiażek z wielu aspektów jak dorsatlismy

    OdpowiedzUsuń
  4. Chetnie bym poczytala bo dorastanie przede mną

    OdpowiedzUsuń
  5. To akurat książka dla mnie i mojego syna

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo bardzo idealna taka ksiązka dużo się można z niej dowiedzieć

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mądra książka Kiedyś z niej skorzystam jak mój dorosnie. Super pomysl

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie książki są dużym wsparciem, u nas jeszcze troszkę i właśnie ten okres się pojawi, dlatego chętnie bym ją przeczytała

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealna ksiazka zarowno dla osoby,która wchodzi w etap dorastania,ponieważ pomoze zrozumiec związane z tym aspekty, jak i dla rodzicow,którym latwiej bedzie towarzyszyc dziecku w tym trudnym czasie

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzieci tak szybko dorastają,taka książka to istna skarbnica wiedzy dla nastolatków a dla rodziców pomoc w rozmowie na różne tematy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. w okresie dorastania dzieci przechodzą bardziej czy mniej bunt na później książka mi się przyda

    OdpowiedzUsuń