sobota, 17 listopada 2018

PWN Książka pt.: „Latający cyrk fizyki” - OPINIA


Zapraszam na opinię o książce pt.: „Latający cyrk fizyki”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa PWN.







Zawsze lubiłam fizykę. Dla mnie był to przedmiot dość ciekawa, nie za trudny, mimo tych wszystkich wzorów, obliczeń itp. Wszystko dzięki nauczycielce, która nie tylko kazała nam się uczyć wzorów, ale również pokazując fizykę w życiu codziennym. Książka jest dla mnie takim powrotem na te lekcje, które bardzo miło wspominam.

W książce znajdziemy wiele pytań i odpowiedzi. Zarówno takich z życia codziennego, np. posypywanie solą śliskich chodników czy skoki z trampoliny, jak i takich dużo bardziej skomplikowanych np. burza ogniowa.

Wszystkie zarówno pytania, jak i odpowiedzi są napisane bardzo ciekawie i zrozumiale. Tekst wciąga czytelnika, który dosłownie „chłonie” wiedzę. Niektóre zagadnienia poparte są dodatkowo rysunkami.

Książka podzielona jest na rozdziały i podrozdziały. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia korzystanie z książki.

Na końcu znajdziemy indeks.

Czy fizyka może być łatwa i przyjemna? Czy może zaciekawić? Zdecydowanie tak i to nie tylko osobę dorosłą. Amelka jeszcze fizyki w szkole nie ma, a obecnie książkę mi zabrała i widać, że czyta ją powoli, ale z zaciekawieniem dopytując o różne informacje. Zdecydowanie polecam.




Zalety:
  • Udowadnia, że fizyka może być ciekawa.
  • Odpowiedzi na wiele pytań.
  • Podział na rozdziały.
  • Ciekawy, wciągający tekst.
  • Indeks na końcu książki.



Wady:
BRAK



Moja ocena – 10\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwa PWN oraz na FB.

Książkę pt.: „Latający cyrk fizyki” znajdziecie TU.

17 komentarzy:

  1. Książka z pewnością ułatwi naukę a nawet pozwoli ją zrozumieć jak dla mnie bardzo przydatna

    OdpowiedzUsuń
  2. Super książka pomocna w nauce warto mieć taką książkę w domowej biblioteczce

    OdpowiedzUsuń
  3. Super książka osobiście niecierpiałam i nie polubie fizyki ale może przez to suche nauczanie . Za to jak córcia podrośnie i będzie trzeba jej w lekcjach pomagac taka ksiązka idealnie sie przyda

    OdpowiedzUsuń
  4. Natalia Politowska17 listopada 2018 20:22

    Dobrze wiedziec o takiej ksiazce,bo poki co corka jeszcze nie ma fizyki w szkole,ale interesuja ja rozne ciekawostki z tej dziedziny

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja niestety nigdy w szkole nie trafiłam na takich nauczycieli z pasją którzy nie tylko, by przekazywali suchą teorie, ale i pokazywali fizykę w życiu codziennym.
    Póki co synowie jeszcze szkołę mają przed sobą, ale takie ciekawostki bardzo lubią

    OdpowiedzUsuń
  6. jeśli chodzi o ksiązkę o fizyce to mysle że tez się dzieko nauczy wiele ciekawych teorii

    OdpowiedzUsuń
  7. Fizyka to trudna dziedzina ,Ale warto jà zgłębić,bo wiele ciekawej wiedzy możemy przyswoić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie dla nas taka książka ale w przyszłości czemu nie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie bardzo lubiłam fizykę, a moja córka jeszcze jej nie ma...ale znając jej ciekawość chętnie by przeczytała

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla wielbicieli fizyki będzie doskonala

    OdpowiedzUsuń
  11. Super, ciekawa książka. Same mądre książki zresztą tutaj są recenzowane

    OdpowiedzUsuń
  12. fizyka nie jest łatwa ale jak się ciekawie ją przedstawi to nie będzie sprawiać problemów

    OdpowiedzUsuń
  13. Z fizyką każdy musi się zderzyć w szkole :) Wszystko zależy od nauczycieli i dobrze opracowanych podręczników,książka na pewno pomoże w nauce w ciekawy sposób :)

    OdpowiedzUsuń