wtorek, 14 listopada 2023

Kompania Mediowa Książka pt.: „Jesteś oszustką. Syndrom, który cię niszczy” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Jesteś oszustką. Syndrom, który cię niszczy”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Kompania Mediowa (współpraca reklamowa baterowa).





Wiecie co, pierwszy raz mam problem z recenzją i to nie dlatego, że książka mi się nie podobała. Wręcz przeciwnie, zdecydowanie mnie „kupiła”, ale o tym później. Dlaczego więc mam z napisaniem o niej problem? Ponieważ z jednej strony pokazuje to, co wiem od dawna, z drugiej robi to w zupełnie inny sposób, nadając zupełnie inne znaczenie, otwiera oczy na pewne aspekty, które są w nas samych i niestety mają na nas wpływ. Nie od dziś wiadomo, że pomimo równouprawnienia zarobki kobiet i mężczyzn są inne, tak samo, jak tych drugich mamy znacząco więcej na ważnych stanowiskach. Niby to się zmienia, jednak pomału. W tak naprawdę tkwi problem? Możliwe, że w wychowaniu, w przekonaniu, że to, co mężczyźni mówią o sobie z dumą, kobietą nie wypada, bo są postrzegane jako te nieskromne, zapatrzone w siebie. W książce autorka pokazuje wiele zachowań, w których kobieta się zastanawia itp. natomiast mężczyzna, odpowiada od razu, na dodatek będąc pewny, że jest do tego stworzony. Tylko nie zrozumcie mnie źle, nie chodzi mi o to, że to jest złe (mowa o męskiej postawie), a chodzi mi o to, że my kobiety powinnyśmy bardziej wierzyć w siebie, własną wiedzę, zdolności. NIE POWINNYŚMY CZUĆ SIĘ, JAKBYŚMY INNYCH OSZUKIWAŁY, kiedy coś uda nam się osiągnąć, to nie jest przypadek, to ciężka praca, z której mamy prawo i powinniśmy być dumni. To tak w skrócie o moich wnioskach po przeczytaniu książki.

Bardzo podobało mi się w książce to, że są pokazane konkretne sytuacje, że poznajemy kobiety, które naprawdę dużo osiągnęły, a mimo to czują się, jakby oszukiwały innych. Autorka opowiada również o sobie, a to wszystko sprawia, że to, co czytamy, staje nam się bliższe. Nie miałam wrażenia, że to tylko kolejny poradnik, książka zdecydowanie nim nie jest, a przynajmniej dla mnie.

Książkę czytało się bardzo szybko. Co prawda skłania do przemyśleń i to nie małych, ale jednocześnie nie mogłam się od niej oderwać. Wszelkie przemyślenia były bardziej po jej skończeniu.

„Jesteś oszustką. Syndrom, który cię niszczy” to książka, którą według mnie po prostu trzeba przeczytać. Była ciekawa, wciągająca, niebanalna i otwierająca oczy na bardzo ważną sprawę. Zdecydowanie polecam, jest to chyba jedyna książka z tego gatunku oceniona przeze mnie na maksimum punktów.





Moja ocena – 10\10



Serdecznie zapraszam na stronę Kompania Mediowa oraz na FB



Jesteś oszustką. Syndrom, który cię niszczy

3 komentarze: