wtorek, 10 października 2023

Wydawnictwo NieZwykłe Książka pt.: „Krwawy obowiązek. Aleksander” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Krwawy obowiązek. Aleksander”, którą otrzymałam od Wydawnictwa NieZwykłego (współpraca reklamowa baterowa).






Książka pt.: „Krwawy obowiązek. Aleksander” to piąty tom z cyklu Krwawy obowiązek. Niestety nie recenzowałam wszystkich tomów, znajdziecie u mnie recenzję dopiero czwartego tomu - „Krwawy obowiązek. Soraya”.



Annika jest córką księgowego Bratwy. Jednak Stepan nie tylko nim jest, od bardzo dawna jest przyjacielem Aleksandera Tołstoja, pakhana Petersburga. Dlatego człowiek stojący na czele mafii jest dość częstym gościem w domu dziewczyny. Dla Anniki nie jest tylko przyjacielem ojca, nie jest tylko pakhanem, którego musi słuchać, jest też mężczyzną, którego od dawna kocha, chociaż ma świadomość, że to nie ma przyszłości. Jednak jej osiemnastoletnie serce ani myśli słuchać rozumu.
Jego słowo jest prawem, jednak są w życiu Aleksandra ludzie, którzy zawsze mogą na niego liczyć. Jednym z nich jest jego przyjaciel Stepan Garin, dlatego, kiedy ten prosi go, aby znalazł odpowiedniego męża dla jego córki, ma zamiar to zrobić. Nie potrzebuje dużo czasu, aby zdecydować, że idealny będzie Anton Durov. Wie, że mężczyzna zapewni jej bezpieczeństwo, a także zabierze ją daleko od rodzinnego domu, a z pewnych powodów jest to ważne.
Kiedy Annika dowiaduje się, kto ma zostać jej mężem, jest zrozpaczona. Chociaż nie powinna, zamierza coś wymyślić, aby się z tego, wykręcić i ma jej w tym pomóc pewien pamiętnik. Wtedy jeszcze nie wie, jak wiele w jej życiu się zmieni, jak wiele kłamstw odkryje, w jak wielkim niebezpieczeństwie się znajduje. Co takiego się stanie? Czy dojdzie do ślubu? Czy uda się jej zbliżyć do Aleksandra? Dlaczego grozi jej niebezpieczeństwo? Jakie tajemnice wyjdą na jaw?

Początkowo mamy wolniejsza, spokojniejszą akcję z historią o zakochanej nastolatce i ponad trzydziestoletnim mężczyźnie, który stoi na czele mafii. Później akcja znacząco przyspiesza, jest pełna zwrotów, które niejednokrotnie mocno mnie zaskoczyły. Mnie zdecydowanie się podobała i to od pierwszych do ostatnich stron. Nie mogłam się od niej oderwać, z wielką przyjemnością śledziłam losy bohaterów. Znalazłam z niej dużą dawkę namiętności, niebezpieczeństwo, tajemnice z przeszłości, przyjaźń, miłość i wiele więcej. Z tą książką po prostu nie dało się nudzić, a przynajmniej ja nie nudziłam się ani przez sekundę czytania.

Głównych bohaterów mamy dwóch – Annikę i Aleksandra, a książkę czytamy z perspektywy obu. Osobiście lubię takie rozwiązania, ponieważ pozwalają wiele zrozumieć, poznać myśli, uczucia, punkt widzenia obojga.
Annika to osiemnastoletnia dziewczyna, której ojciec jest księgowym w mafii. Tak naprawdę nie ma przyjaciół, niestety dziewczyny w jej środowisku nie darzą ją sympatią (dlaczego musicie odkryć sami). Od zawsze wiedziała, że kiedyś wyjdzie za mężczyznę, którego nie ona wybierze, jednak nadchodzi ten moment, nie potrafi się z tym pogodzić. To młoda dziewczyna, trzymana pod kloszem, kochana przez ojca (co wcale nie jest takie oczywiste w mafii). Jest dość uparta, konsekwentnie darzy do celu, a jednocześnie czasem działa, zanim pomyśli, co nie zawsze dobrze się kończy. Osobiście ją polubiłam.
Jeśli chodzi o Aleksandra, jest mężczyzną groźnym, bezwzględnym, któremu lepiej nie wchodzić w drogę. Więcej o nim zdradzić nie mogę.

„Krwawy obowiązek. Aleksander” to świetny romans mafijny, który z przyjemnością polecam.



Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo NieZwykłe oraz na FB



Krwawy obowiązek. Aleksander





3 komentarze: