niedziela, 17 września 2023

Wydawnictwo Skarpa Warszawska Książka pt.: „Testerka” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Testerka”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Skarpa Warszawska (współpraca reklamowa baterowa).






Eliza mocno kocha swojego męża, interesuje się nim i dlatego dość szybko zauważa zmiany, jakie w nim zachodzą. Co prawda od dawna bardzo dużo pracował, ale ostatnio ma ważenie, że z pracy praktycznie nie wychodzi. Na dodatek nie to ją zaczęło niepokoić. Wiktor zmienił perfumy, czego nie robił od lat, zaczął bardziej dbać o swój wygląd, a codziennie rano biegać. Może Eliza nie przejęłaby się tym aż tak bardzo, gdyby nie jej siostra Oliwia. To ona twierdzi, że te wszystkie zmiany mogą oznaczać tylko jedno – zdradę. Choć początkowo nie dopuszcza do siebie myśli, że mogłoby tak być, kolejne zachowanie Wiktora, które według mniej wskazuje na to, że coś jest nie tak, sprawia, że zaczyna wierzyć w to, co mówi jej siostra. Oliwia przedstawia jej swój pomysł, aby zatrudnić testerkę i sprawdzić wierność Wiktora. Pomimo początkowego wahania, Eliza w końcu się zgadza.
Marcelina jest testerką, za pieniądze sprawdza wierność mężczyzn. Kiedy trafia do niej Eliza, podejmuje się zadania, jednak wtedy jeszcze nie wie, jak wiele ono zmieni. Nic nie jest takie, jakby się wydawało, nie wszyscy są szczerzy, a na dodatek, po raz pierwszy sprawa wymyka się spod kontroli. Czy Marcelina zachowa profesjonalizm? Co odkryje? Kto nie do końca pragnie szczęścia Elizy? Jaki okaże się Wiktor?

W książce znalazłam ciekawą i dość wciągającą historię, a w sumie nawet nie jedną a dwie. Mamy opowieść o kobiecie, którą niepokoi zachowanie męża i za namową siostry chce sprawdzić jego wierność. Druga jest o kobiecie, która jest testerką i sprawdza wierność mężczyzn. Obie są doskonale połączone w jedną całość, a dzięki temu, że książkę czytamy z perspektywy zarówno Elizy, jak i Marceliny, wiele możemy zrozumieć.
Mnie zdecydowanie się podobała. Uważam, że momentami była dość zabawna, w innych wzruszająca, a jeszcze w innych potrafiła wywołać we mnie złość (nie raz miałam ochotę troszkę potrząsnąć bohaterami, żeby się ogarnęli). Autorki mocno mnie zaskoczyły pod koniec książki, przyznam szczerze, że spodziewałam się zupełnie innego zakończenia (co nie zmiana faktu, że to mi się podobało). Akcja sprawnie poprowadzona ani nie bardzo szybka, ani niewolna czy nużąca.

Głównych bohaterek mamy dwie – Elizę i Marcelinę.
Eliza jest osobą niepewną miłości męża i stąd się wszystko bierze. Według mnie z jednej strony jest sympatyczna, z drugiej pozwala sobą manipulować (jednak nie mogę wam zdradzić, dlaczego właśnie tak uważam). Osobiście ją polubiłam.
Marcelina jest osobą przebojową, odważną, umiejącą poderwać mężczyzn co wykorzystuje w pracy, jaką wykonuje. Jest osobą ciekawą, którą polubiłam.

„Testerka” to książka, w której poznajemy historię dwóch kobiet – testerki i jej klientki. Według mnie jest ciekawa, dość wciągająca, momentami zabawna. Z przyjemnością polecam.





Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Skarpa Warszawska oraz na FB



Testerka

3 komentarze: