sobota, 29 lipca 2023

Wydawnictwo Insignis Książka pt.: „Terry Pratchett: Życie z przypisami” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Terry Pratchett: Życie z przypisami”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Insignis.







Terry Pratchett jest człowiekiem dość znanym w świecie literatury, a przynajmniej w tej części, w której ja mam przyjemność przebywać. Co prawda przeważnie sięgam po inne gatunki książek, jednak o nim słyszałam już wiele i miałam okazję poznać jego twórczość. Mężczyzna pragnął wydać swoją autobiografię, niestety nie zdążył. Jednak zaczął ją tworzyć, a to, co udało się mu napisać, znalazło się w książce pt.: „Terry Pratchett: Życie z przypisami”. Napisana przez Robiego Wilkinsa, człowieka, który dobrze go znał, co według mnie „czuć” podczas czytania.

W książce poznajemy życie Terrego Pratchetta od momentu, kiedy był jeszcze dość małym dzieckiem. Poznajemy jego przeszłość, drogę do kariery, radości i smutki, porażki i sukcesy. Znajdziemy w niej sporo wspomnień przyjaciół, trochę rodziny, anegdot itp. Zdecydowanie plusem według mnie jest fakt, że autor nie próbuje pokazać Terrego Pratchetta jako człowieka doskonałego, który nie ma ani jednej wady, a robi to w sposób prawdziwy, nie pomijając np. wpadek.

Napisana jest w sposób dość ciekawy, wciągający, z lekkości. To wszystko sprawiło, że czytało się ją naprawdę szybko, a do cieniutkich nie należy.

W książce znajdziemy również zdjęcia, które przyciągają wzrok i zachęcają do czytania.

„Terry Pratchett: Życie z przypisami” to biografia, która mnie się podobała i uważam, że warto ją przeczytać. Ze swojej strony polecam.



Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Insignis oraz na FB


Terry Pratchett: Życie z przypisami

4 komentarze: