sobota, 15 lipca 2023

Wydawnictwo Mando Książka pt.: "Saga Krynicka. Fantazje niewinnych lat” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Fantazje niewinnych lat”, którą otrzymałam od Wydawnictwa MANDO.





Książka pt.: „Fantazje niewinnych lat” to drugi tom Sagi Krynickiej.

Tom pierwszy to książka pt.: „Sekrety kobiecych dusz”.



W życiu Aurelii sporo się zmienia, a ona musi zmierzyć się z wieloma niełatwymi decyzjami. Chociaż Emilia i jej mąż wyrządzili kobiecie wiele złego, ona decyduje się zrobić coś, co mało kto by zrobił. Kiedy oboje giną, ona zabiera ich dzieci do siebie. Postanawia się nimi zaopiekować, dać im dom, zapomnieć jak wiele zła wyrządzili ich rodzice. Przecież to nie one za to odpowiadają. Niestety dzieci nie potrafią tego docenić, sprawiają wiele kłopotów i to nie tylko Aurelii, ale również pozostałym domownikom. Jednak nie tylko to spędza sen z powiek kobiety. Śmierć męża była dla niej niełatwa, jednak pogodziła się z nią, zaczęła iść do przodu, układać sobie życie na nowo. Wtedy pojawia się pewien mężczyzna, który zaczyna zabiegać o jej względy. Tylko czy ona jest na to gotowa? Jakie są jego zamiary? Czy chodzi mu o kobietę, a może o coś zupełnie innego? Jak Aurelia poradzi sobie z podopiecznymi?
Również w życiu Matyldy wiele się zmienia. Kobieta traci męża i zostaje sama z trójką dzieci, a na dodatek w ciążki. Nie ma pojęcia o interesach męża, nie wie jak sobie z tym wszystkim poradzić. Na szczęście odnajduje pomoc i wsparcie w przyjaciółce. Dzięki jej pomocy zaczyna wierzyć, że jeszcze może być dobrze. Czy tak będzie? Jak potoczą się jej dalsze losy? Co jeszcze szykuje dla niej życie?

Autorka po raz kolejny zabrała mnie w podróż do przeszłości, do czasów zupełnie innych niż te, w których ja żyję i nie będę ukrywać, mnie ta podróż sprawiła wiele radości. Z zaciekawieniem śledziłam dalsze losy bohaterek poznanych w poprzednim tomie, a także poznawałam nowe postacie. Według mnie historia była ciekawa, dość wciągająca, a także wywołująca emocje podczas czytania. To opowieść o kobietach, ich troskach i smutkach, ale również radościach tych małych i tych dużych.
W tym tomie akcja początkowo jest dość szybka, jednak później zwalnia. Jednak nie na tyle, aby książka zaczęła mnie nudzić, nie miałam ani trochę ochoty jej odkładać.

Bohaterki pozostały ciekawe, dobrze wykreowane, dające się lubić. To, co przeszły trochę je zmieniło, sprawiło, że musiały myśleć nie o przeszłości, a o tym, co dzieje się w danej chwili. Stały się odpowiedzialne nie tylko za siebie. Nic więcej wam nie zdradzę, resztę musicie już odkryć sami :)

„Fantazje niewinnych lat” to książka, która zabrała mnie w podróż do przeszłości, do czasów zupełnie innych niż te, w których żyję. Mnie ta podróż się spodobała na tyle, że na pewno sięgnę po kolejny tom. Ze swojej strony polecam.



Moja ocena – 8\10







Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo MANDO oraz na FB



Fantazje niewinnych lat

4 komentarze:

  1. Świetna książka polecam ewelina

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie również się spodobała ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa propozycja książkowa na wakacyjną nudę

    OdpowiedzUsuń
  4. Super książka, polecam serdecznie 👍

    OdpowiedzUsuń