sobota, 10 czerwca 2023

Wydawnictwo WasPos Książka pt.: „Błękit jego oczu” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Błękit jego oczu”, którą otrzymałam od Wydawnictwa WasPos.





Calina pracuje w Burgerowni, co prawda nie jest to praca jej marzeń, nie zarabia w niej dużo, a jednocześnie nie robi nic, aby ją zmienić. Za to ma dodatkowe źródło dochodu, a są nim bogaci mężczyźni, których regularnie uwodzi.
Niebawem ślub jej przyjaciółki, a ona ma być świadkową. Do tego potrzebuje sporej gotówki, której nie posiada, jednak ma już swój plan. Ma świadomość, że kredytu nie dostanie, ma za duże długi, a za małe dochody. Postanawia uwieść mężczyznę pracującego w banku i tym sposobem go otrzymać. Podryw jest bardziej niż udany, a pieniądze nie długo lądują w jej dłoni. Na dodatek kredyt Mateusz bierze na siebie, więc na razie nie będzie musiała się przejmować jego spłatą. Kiedy ma zamiar to zrobić, a na razie zająć się przygotowaniami do ślubu przyjaciółki i zniknięciem z życia kolejnego naiwniaka, którego oszukała. Wtedy jeszcze nie wie, że tym razem trafiła na mężczyznę, który nie odpuści tak łatwo i jeszcze namiesza w jej życiu.
Na weselu poznaje Wojtka i chociaż ich pierwsze spotkanie zdecydowanie nie jest udane, dzieje się tak, że spotykają się ponownie. Między nimi zaczyna się coś dziać, jednak Calina od początku nie była z nim szczera. Czy Wojtek pozna prawdę? Czy Calina zmieni swoje życie dla mężczyzny? Czy kobieta nadal będzie uwodzić bogatych mężczyzn? Jak potoczy się sprawa z Mateuszem?

Książka jest debiutem autorki i chociaż nie mogę stwierdzić, że jest fenomenalna, według mnie jest dość udana. Czytało się ją dość szybko, a historia mnie się podobała. Dla mnie to jedna z tych lżejszych pozycji, na leniwy wieczór. Akcja nie jest ani bardzo szybka, ani wolna czy nużąca.

Bohaterowie dobrze wykreowani, mający wady i zalety, co sprawia, że są dość realistyczni.
Calina na pewno nie zostałaby moją przyjaciółką i muszę przyznać, że mam trochę mieszane uczucia co do niej. Z jednej strony materialistka, oszustka, manipulantka, z drugiej opiekuje się starszymi osobami, nic z tego nie mając i widać, że sprawia jej to przyjemność.

„Błękit jego oczu” to książka, która moim zdaniem jest udanym debiutem, z którym spędziłam miło czas. Ze swojej strony polecam.



Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo WasPos oraz na FB


Błękit jego oczu

4 komentarze: