piątek, 16 grudnia 2022

Wydawnictwo NieZwykłe Książka pt.: "Hey, I slept with your crush” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Hey, I slept with your crush”, którą otrzymałam od Wydawnictwa NieZwykłego.





Jossie chodzi do ostatniej klasy liceum. Od bardzo dawna przyjaźni się z Holly, a także ma wielu innych znajomych. W paczce, do której należy, jest również Luke, chłopak, w którym zakochała się jej przyjaciółka, a z którym ona się nie znosi. Kiedy tylko znajdują się w swoim towarzystwie, od razu zaczyna się dokuczanie i przepychanki. Jossie nie ma pojęcia, co Holly w nim widzi, jednak jak mówią, miłość nie wybiera.
Pewnego dnia, na prośbę brata dziewczyna udaje się do Luke po jego gry. Pewne zdarzenia sprawiają, że chociaż tego nie planowała, lądują razem w łóżku. Ta noc jest pełna namiętności, jednak Jossie dość szybko ma wyrzuty sumienia. Przecież przespała się z chłopakiem, którego kocha jej przyjaciółka, a takich rzeczy się nie robi. Na dodatek to dopiero początek, a seks nie okazuje się tylko jednorazowy. Jak Jossie wybrnie z tej sytuacji? Jak potoczy się ten dziwny układ między nią a Luke? Czy uda się zachować wszystko w sekrecie?

Książka jest literaturą młodzieżową i chociaż dawno przestałam mieć naście lat, opis na tyle mnie zaciekawił, że chciałam poznać ją bliżej. To była naprawdę dobra decyzja, ponieważ książka okazała się ciekawa, wciągająca, wywołująca emocje podczas czytania. Może fabuła nie była jakoś bardzo zaskakująca, jednak były momenty, których osobiście się nie spodziewałam.
Praktycznie cała książka napisana jest z perspektywy Jossie, na dodatek mamy ciekawą formę. Główna bohaterka opowiada nam wszystko, co się zdarzyło, tak jakby rozmawiała z kimś. Oczywiście są też dialogi. Na samym końcu znajdziemy kilka stron oczami Luke i powiem szczerze, że mocno mnie zaskoczyło to, co w nich się dowiedziałam. To wszystko mi się spodobało i sprawiło, że jeszcze chętniej czytałam.

Główną bohaterką jest Jossie, młoda dziewczyna uczęszczająca do ostatniej klasy liceum w Richmond. Jest osobą otwartą, dość lubianą. Z jednej strony ma swoje zdanie i potrafi go powiedzieć np. podczas sprzeczek z Luke, z drugiej jest w toksycznej relacji, pozwala się tłamsić, manipulować sobą (jednak tylko przez jedną osobę).
Jeśli chodzi o Luke, to jest sportowcem, chodzi do tej samej szkoły co Jossie. To chłopak popularny, lubiący dobrą zabawę, odnoszący sukcesy w sporcie. Nic więcej wam nie zdradzę, jednak powiem, że warto poznać go bliżej.
Muszę jeszcze o Holly. To bohaterka, której praktycznie od samego początku nie polubiłam. Według mnie jest osobą bardzo toksyczną, egoistyczną, momentami bardzo chamską.

„Hey, I slept with your crush” to ciekawa, dość realistyczna historia o młodych ludziach. Mnie się podobała i polecam.




Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo NieZwykłe oraz na FB


Hey,I slept with your crush

3 komentarze: