poniedziałek, 19 września 2022

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Pokuta” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Pokuta”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Ela i Rafał są parą od jakiegoś czasu. Kiedy wybierają się nad rzekę, młody chłopak ma swoje plany. Chciałby choć trochę zbliżyć się do dziewczyny. Jednak staje się coś zupełnie innego, znajdują pewien dziennik, który okazuje się, był własnością pewnej dziewczyny, która uczyła się w tym samym liceum co ona. Postanawia dowiedzieć się więcej o autorce i w tym celu nie tylko czyta zapiski, ale również postanawia porozmawiać ze swoją nauczycielką. Fakty, jakie odkrywa, nie są wcale takie łatwe, a każda kolejna przeczytana strona jest pełna emocji, tajemnic i... Co odkryje Ela?
Anna po samobójstwie siostry nie tylko zajęła się jej malutką córeczką, ale również postanowiła się zemścić. Ma plan i zamierza doprowadzić do upadku Adama Teodorczyka, człowieka odpowiedzialnego za to wszystko. Czy jej się uda? Kim jest Adam? Co go łączyło z Martą? Jaka relacja połączy go z Anną?

Zacznę od tego, że książką jest wielowątkowa, czytamy ją z perspektywy wielu bohaterów, często „przeskakując” między przeszłością a teraźniejszością. To wszystko sprawiło, że książka nie była taka lekka w odbiorze i chociaż jest dość cienka, czytałam ją na trzy podejścia. Kiedy dotarłam do ostatniej strony, stwierdziłam, że nawet była ciekawa, jednak aby do takich wniosków dojść, potrzebowałam trochę cierpliwości, aby zrozumieć, co się dzieje w książce i wszystko ze sobą połączyć.

Bohaterów mamy wielu i tym razem niestety nie jestem w stanie o każdym wam, chociaż troszkę powiedzieć, jednocześnie nie zdradzając znaczących faktów z książki. Według mnie byli dobrze wykreowani.

„Pokuta” to książka, do której czytania trzeba podejść z cierpliwością i poświęcić chwilę, aby zrozumieć, co w niej się dzieje.



Moja ocena - 6\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Pokuta

2 komentarze: