sobota, 9 kwietnia 2022

Wydawnictwo Otwarte Książka pt.: "Usta rzeźbiarki” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Usta rzeźbiarki”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Otwartego.





Alina była z pochodzenia żydówką, córką lekarzy, kochaną, mającą wielkie wsparcie. Uwielbiała czas spędzony zarówno z tatą, jak i z mamą, z zaciekawieniem słuchała o ich pracy, uczyła się o ludzkim ciele, a także poznawała tajniki stomatologi. Wszystko zaczęło się zmieniać, kiedy jej tatuś zaczął coraz bardziej kaszleć, później słabnąć. Był chory na gruźlicę, która niestety go pokonała, zmarł, jednak na zawsze pozostał w pamięci ludzi, którzy go mocno kochali. Dla Aliny był to ogromny cios, jednak życie trwało, a ona miała wiele planów. Udało jej się dostać do prestiżowego gimnazjum, gdzie były tylko dwa miejsca dla takich jak ona, czyli dzieci żydowskich. To był dla niej ogromny sukces, z którego bardzo się cieszyła. Niestety nie długo, wojna zmieniła wszystko, a jej rodzina wylądowała w getcie.
Minęły lata, a to, co się stało podczas wojny, pozostało na zawsze w jej pamięci. Co wtedy przeżyła? Jak potoczyły się jej losy po wojnie? Czy spełniła swoje marzenia?

W książce poznajemy historię życia Aliny Szapocznikow, artystki, która była niezwykłą kobietą. Przyznam szczerze, że nie znałam jej wcześniej, nie widziałam jej prac i bardzo żałuję. Jej historia podobała mi się, chociaż była trudna i mocno emocjonująca, a prace, które znalazłam w internecie, mają w sobie „to coś”, co sprawia, że chce się je oglądać i to wielokrotnie.
Wracając do książki, nie jest napisana chronologicznie i mnie niestety to nie przypadło do gustu. Wolałabym czytać zdarzenie po zdarzeniu niż takie skakanie między datami. Na szczęście wszystko jest dobrze opisane, więc nie gubimy się w datach i zdarzeniach.
Książkę czyta się dość szybko, a podczas czytania towarzyszą emocji i to bardzo różne. To jedna z tych pozycji, którą przeżywałam jeszcze po zamknięciu książki, o której nie zapomnę zbyt szybko.

„Usta rzeźbiarki” to historia niebanalnej kobiety, która wiele przeszła, wiele osiągnęła. Moim zdaniem warto ją przeczytać i poznać bliżej Alinę Szapocznikow. Polecam.

Moja ocena - 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Otwarte oraz na FB

 

Usta rzeźbiarki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz