środa, 11 sierpnia 2021

Wydawnictwo Pascal Książki pt.: „Zamknij oczy” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Zamknij oczy”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Pascal.




Cassie i Liam znają się od dziecka, połączyła ich już wtedy silna przyjaźń, która trwa do dziś. Jednak pół roku temu młody mężczyzna wyjechał do pracy i niestety ich kontakt się praktycznie zerwał. W ciągu pół roku wysłał jej tylko jedną kartkę. Kobieta tęskni za nim, brakuje jej wspólnie spędzanych chwil. W ciągu tego czasu wiele się zmieniło, w życiu kobiety pojawił się Neil, pierwszy poważny chłopak, który jednocześnie jest synem wspólnika jej ojca.
Liam wraca bez zapowiedzi i ponownie wkracza w życie Cassie. Kobieta jest z tego powodu szczęśliwa, jednak jej chłopak już nie za bardzo. Chociaż tłumaczy mu, że są tylko przyjaciółmi, ten czuje się zazdrosny. Na dodatek zaczyna się dziwnie zachowywać.
Chociaż wydawało jej się, że życie ma dość poukładane, wszystko zaczyna się pomału sypać. Neil chce ślubu, na który ona nie czuje się gotowa. Z ust Liama padają słowa, których się nie spodziewała. Cassie czuje się zagubiona. Kogo wybierze? Jakie tajemnice ukrywa Neil? Czego dowie się od Liama?

Historia, jaką znalazłam, w książce bardzo mi się podobała. To opowieść o przyjaźni, miłości, a jednocześnie nałogach, trudnych wyborach, rozczarowaniu, kłamstwach i tajemnicach. Akcja w książce jest dość szybka, a to sprawia, że ciężko było się od niej oderwać i czytało się ją bardzo szybko.

Książkę czytamy głównie z perspektywy Cassie, ale są również pojedyncze rozdziały oczami Liama oraz Neila. Według mnie te rozdziały wiele wnosiły do historii, pozwoliły spojrzeć na zdarzenia z innej perspektywy.

Bohaterowie dobrze wykreowaniu, wywołujący emocje w czytelniku.
Zacznę od Neila, ponieważ go ani trochę nie polubiłam. Co prawda na początku wydawała się miły, jednak dość szybko pokazał swoją prawdziwą twarz. To mężczyzna, który liczy się tylko z sobą, jest egoistyczny i bezmyślny. Nie zdradzę wam, dlaczego tak o nim myślę, ponieważ musiałabym zbyt wiele zdradzić z książki. Zdradzę tylko tyle, że wielokrotnie miałam ochotę go uszkodzić.
Liam może nie jest bohaterem bez skazy, swoje również ma za uszami, jednak jego polubiłam. To mężczyzna, który popełnił niejeden błąd, ale potrafił się do tego przyznać (no może nie od razu, jednak w końcu to zrobił). Jest opiekuńczy w stosunku do Cassie, a przy tym potrafi zawalczyć o nią.
Cassie jest młodą dziewczyną, która ma własne zdanie i nie pozwala sobą manipulować, a przynajmniej się stara. Studiuje i choć ojciec chciałby, żeby zaczęła pracę w jego firmie, ona nie zamierza. Nie widzi siebie w tym zawodzie. Kocha i jest pewna, że również jest kochana. Myśli o Neilu poważnie, jednak na razie nie zamierza brać ślubu. Chce nacieszyć się młodością i czuje, że ma jeszcze czas na tak poważne kroki. To bohaterka, którą polubiłam, której szczerze kibicowałam.

„Zamknij oczy” to książka, która bardzo mi się podobała i uważam, że warto było ją przeczytać. Z przyjemnością polecam.




Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Pascal oraz na FB


Zamknij oczy 

3 komentarze:

  1. Mam ją w planach, czeka na swoją kolej

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny intrygujący romans obyczajowy.Już wpisuję na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. po tej dobrej recenzji panie na pewno książkę chętnie przeczytają

    OdpowiedzUsuń