piątek, 20 sierpnia 2021

Wydawnictwo Jaguar Książka pt.: „Pełnik" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Pełnik”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Jaguar.



Emilia bardzo dawno straciła rodziców, nie miała innej rodziny, jednak nie trafiła do domu dziecka. Przygarnięta i wychowana przez Edne, kobietę uważaną za dziwaczkę. Emilia nie miała łatwego życia w miasteczku, dlatego, kiedy tylko dorosła, wyniosła się daleko. Została prawniczką, a do Edny regularnie dzwoniła, jednak jej nie odwiedzała.
Pewnego dnia dostaje telefon z informacją, że jej ciotka (bo tak nazywała Edne) zmarła. Kobieta postanawia wrócić do domu, w którym się wychowała i stworzyć z niego wspaniałe spa. Jednak już na odczytaniu testamentu okazuje się, że nie mieszkańcy wcale nie są z tego zadowoleni. Emilia nie jest akceptowa w małym społeczeństwie, jednak postanawia być uparta i pozostać. Zaczyna remont, którego podjął się znajomy z dzieciństwa, praktycznie jedyna osoba, która nie tylko zaakceptowała jej powrót, ale się z tego cieszy. Oboje zbliżają się do siebie i to bardzo, jednak nic nie jest takie proste. Kobieta poznaje dziwnego mężczyznę, do którego ją bardzo ciągnie, który pojawia się, gdy tylko wpada w kłopoty. Na dodatek podczas remontu odkrywa pewne tajemnice, które wiele zmieniają. Jakie? Co ukrywają mieszkańcy? Dlaczego chcą się jej pozbyć? Kim jest tajemniczy mężczyzna?

Zacznę od tego, że zdecydowanie spodobało mi się wykorzystanie Legendy o Duchu Gór w książce. Tworzyła ona niesamowity klimat, a jednocześnie dodawała nutkę grozy. Historia w książce mnie się spodobała, a jej zakończenie mocno mnie zaskoczyła. Akcja w książce jest dość płynna, są momenty, kiedy na skórze pojawiała się gęsia skórze, są takie pełne namiętności, są też ciekawe zwroty akcji, a momentami nie wiemy, co jest prawdą, a co tylko wyobraźnia Emilii. To historia młodej kobiety, która tak naprawdę żyła w kłamstwie, a pomału odkrywane tajemnice nie są łatwe do zaakceptowania. Podczas czytania towarzyszyło mi bardzo wiele emocji.

Bohaterka według mnie została dobrze wykreowana, chociaż nie uważam, aby była idealna. Jednak nie wyobrażam sobie kogoś innego w tej historii. Życie Emilii było dość poukładane. Praca, dom, przyjaciółka, na którą zawsze mogła liczyć – takie wiodła życie z daleka od domu, w którym się wychowała. Śmierć ciotki i jej decyzja o powrocie nie była łatwa, a niechęć mieszkańców i tajemnice, jakie odkrywała, znacząco na nią wpłynęły. To młoda kobieta, która czasem się gubiła, nie wiedziała, co ma zrobić i w sumie jej się nie dziwie, też bym nie wiedziała. Może nie zawsze zgadzałam się z jej decyzjami, jednak zdecydowanie ją polubiła.

„Pełnik” to książka, w której znalazłam ciekawą, tajemniczą, z momentami grozy historię. Mnie się podobała i polecam.


Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Jaguar oraz na FB


Pełnik

3 komentarze:

  1. Jestem bardzo zaintrygowana historią :) Wpisuję książkę na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajna książka,panie na pewno chętnie ją przeczytają

    OdpowiedzUsuń