niedziela, 18 kwietnia 2021

Wydawnictwo Akurat Książka pt.: „Noami" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Naomi”, którą otrzymałam od wydawnictwa Akurat.





Miała być kolejnym zleceniem, miał ją zabić. Nie zrobił tego. Zamiast pozbawić życia Naomi, Mateo spędził z nią namiętną noc, a później odszedł, nie planując nigdy więcej się z nią spotkać. Myślał, że mu się upiecze, że nie poniesie konsekwencji za niewykonanie zadania. Jednak szef klanu się dowiedział i wysłał swoich ludzi, aby zrobili to, czego on nie zrobił – zabili Naomi.
Kobieta zostaje porwana, boi się, tym bardziej że porywacze ani myślą być wobec niej łaskawi. Czuje, że to już koniec, że przeżyje piekło, po czym zginie. Jednak po raz kolejny ratuje ją Mateo, chociaż sam nie do końca wie, dlaczego to robi. Teraz oboje są na celowniku, muszą uciekać, znaleźć miejsce, w którym będą bezpieczni, osobę, która im pomoże. Mateo wie, że sam nie da rady, nawet mając po swojej stronie przyjaciela. Jednak ma plan, a jeśli uda się go zrealizować, będą bezpieczni. Jaki ma plan? Co takiego zrobiła Naomi, że miała zginąć? Czy ucieczka się uda? Co połączy tę dwójkę?

Historia ciekawa i wciągająca, według mnie nieprzewidywalna (wiele razy byłam zaskoczona, myśląc, że stanie się coś zupełnie innego, niż się działo). Pełna namiętności, niebezpieczeństw, mafijnych porachunków. Książka wciągnęła mnie od samego początku i nie mogła się od niej oderwać aż do ostatniej strony. Podczas czytania wywoływała wiele różnych emocji. Akcja w książce jest dość szybka.

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani, niebanalni.
Naomi miała swój świat, swoje życie. Pewne zdarzenia sprawiły, że wszystko legło w gruzach, a ona musi uciekać, ukrywać się. Nie ma wyboru, jeśli chce przeżyć. Momentami zagubiona i niezdecydowania, jednak to, co się dzieje, sprawia, że musi się zmienić i mnie osobiście ta zmiana się podała. To bohaterka mająca wady i zalety, jednak według mnie dająca się lubić.
Mateo jest bezwzględnym zabójcą, nigdy nie zawodzi, zawsze wykonuje zadania, nawet te najbardziej niebezpieczne. Jednak do czasu. Tak naprawdę sam nie wie, co się stało, że oszczędził Naomi, nigdy tego nie robił, nigdy się nie wahał. To mężczyzna, którego wielu się boi, który dokładnie wie, czego chce. To bohater, którego trzeba poznać dość dobrze, aby zrozumieć i ocenić.

Książkę czytamy z perspektywy obu bohaterów (a od pewnego momentu jeszcze kogoś, ale kogo to już wam nie będę zdradzać). Takie rozwiązanie wiele wnosi do historii, pozwala bliżej poznać bohaterów, zrozumieć ich postępowanie, poznać punkt widzenia.

„Naomi” to książka, która mnie się zdecydowanie podobała. Ciekawa, wciągająca, wywołująca wiele emocji podczas czytania. Z przyjemnością polecam.


Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Muza gdzie znajdziecie również książki wydawnictwa Akurat.


Naomi

5 komentarzy:

  1. Zapowiada się ciekawa lektura, wartka akcja, ciekawi bohaterowie....trzeba sięgnąć po tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie chętnie przeczytam sama

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa książka podoba mi się recenzja

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę Aniu przekonać się czy książka wpadnie mi w gusta,bo słyszałam różne opinie.Wpisuję ją na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. po tej recenzji panie na pewno książkę chętnie przeczytają

    OdpowiedzUsuń