wtorek, 30 kwietnia 2019

Wydawnictwo Egmont Książeczka pt.: „Krwawi władcy i wredne królowe. Strrraszna historia” - OPINIA


Zapraszam na opinię o książce pt.: „Krwawi władcy i wredne królowe. Strrraszna historia”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Egmont.







Jeśli chcemy dowiedzieć się prawdziwych faktów, o władcach to jest właśnie książka dla nas. Bez „kolorowania”, bez cenzurowania, bez pomijania tego, co ciekawe. Książka to doskonała lekcja historii, ale nie taka jak w szkole, tylko ciekawa, z powiewem świeżości. Zaciekawiła nawet Amelkę, która od historii trzyma się, jak najdalej się da.

Przeważnie w książkach o władcach poznamy tylko ważne daty, ich sukcesy i porażki. Owszem tu też je znajdziemy, ale poza nimi dużo ciekawostek, o które ciężko gdzie indziej. Bo czy wiecie który władca umarł, spadając z sedesu? Ja nie wiedziałam ani o tym, ani o wielu innych rzeczach, jakie znalazłam w książce.

Ogromnym plusem dla mnie jest różnorodna forma tekstu. Znajdziemy w niej zarówno „standardowy” tekst, jak i komiksy czy dialogi.

Ilustracje czarno-białe, zarówno ja, jak i Amelka uważamy, że ciekawe i zachęcające do poznania treści.

To książka, która przybliża nam władców nie tylko od strony znanej wielu, ale także z tej innej, z życia codziennego. Zdecydowanie warto po nią sięgnąć oraz podarować starszym dzieciom, nawet (a może szczególnie) tym nielubiącym historii. Polecam.



Zalety:
  • Dużo ciekawostek o władcach i władczyniach.
  • Różnorodna forma tekstu.
  • Ciekawa.
  • Czarno-białe ilustracje.



Wady:
BRAK



Moja ocena – 10\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwa Egmont oraz FB Galaktyka Czytelnika.


Książkę pt.: „Krwawi władcy i wredne królowe. Strrraszna historia” znajdziecie TU.

13 komentarzy:

  1. Oj takich ciekawostek sama chetnei bym sie dowiedziała :) Fajnie i ciekawie przekazane daty i fakty

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka książka z ciekawostkami to dobra sprawa zainteresuje nie tylko dziecko ale i dorosłego Dagmara Krajewska

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe ciekawostki,warto przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  4. Super że jest wiele ciekawostek...to wyróżnia tę pozycję na rynku książek historycznych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiego typu książki są super, ucza

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie ciekawostki to i ja lubie

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna ksoazka z ciekawostkami

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie ciekawostki powinien każdy znać,dawne czasy obyczaje,dawni władcy super.

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka z dużą dawką emocji i zarazem poczucia humoru :) Fajnie,że czytelnik może przenieść się w czasy starej Anglii :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie super książka. Sama uwielbiam takiego czytać. Jest tu kawałek historii pokazany w ciekawy, zabawny sposób.

    OdpowiedzUsuń
  11. fajnie że książka przedstawia treść nie podrasowaną tylko faktyczna

    OdpowiedzUsuń