niedziela, 1 kwietnia 2018

Wydawnictwo Alegoria Książka pt.: "Julka. Po pierwsze - uwierz w magię” - OPINIA

Zapraszam na opinię o książce pt.: „Julka. Po pierwsze - uwierz w magię”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Alegoria.




Julka ma 16 lat, gdy jej życie się zmienia. Zamiast do cioci na wakacje zostaje wysłana do szkoły magii. Tylko, że ona wcześniej nic nie wiedziała, że ma magiczne zdolności, nikt nie pytał jej czy właśnie tego chce. Decyzja została podjęta za nią, a Julka została o tym tylko poinformowana, bez przygotowania, przez ciocię nie mamę, w samochodzie jadąc do nowej szkoły. To nie jedyna tajemnica, którą poznaje dziewczynka. Nastolatka w krótkim czasie musi sobie poradzić z problemami codziennymi, jakie ma każda nastolatka, z tajemnicami rodzinnymi często bardzo zaskakującymi, a także z nowym, magicznym środowiskiem. Czy to jej się uda? Czy uwierzy w magię?

Amelka ma 11 lat i dla niej książka była bardzo ciekawa. Pełna magii, przyjaźni, śmiechu, ale również problemów takich, z jakimi się wiele dziewczynek zmaga, nie tylko tymi magicznymi, fantastycznymi, mało realnymi. Dziecko w jej wieku już może się utożsamiać z bohaterką, mimo, że różnica jest 5 lat (cóż teraz dzieci trochę szybciej dorastają J).

Czy warto sięgnąć po książkę? Moje dziecko twierdzi, że zdecydowanie tak. Według niej jest pełna humoru, ciekawa, wciągająca, a Julka jest bardzo fajną dziewczyną. Amelka właśnie zaczytuje się w drugiej części, a pierwszą zdecydowanie poleca.


Zalety:
·      Magiczna.
·      Ciekawa.
·      Wciągająca.
·      Pokazuje również realne problemy, z jakim zmaga się nie jedna nastolatka (jak np. nowe środowisko, w którym trzeba się zaaklimatyzować).



Wady:
BRAK


Moja ocena – 10\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwa Alegoria oraz na FB.

17 komentarzy:

  1. Książka z ciekawą historią z pewnością nie jedną nastolatkę zaciekawi 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoła magii,niespodziewane ukryte zdolności,sama chciałabym trochę poczarować :)_

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dla mnie te klimaty alecdzieci lubia takie ksuazki ewelina tkacz

    OdpowiedzUsuń
  4. Połączenie magii i problemów młodzieży. Wg mnie świetne zestawienie i na pewno bardzo ciekawe 🙂

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba czas zrobic liste polecanych przez Amelke książek na przyszłośc dla mojej jak juz nauczy csię czytac :)

    OdpowiedzUsuń
  6. dla dziewczynki nastolatki taka ksiązka jest i będzie czytana z zaciekawieniem

    OdpowiedzUsuń
  7. Magia...czemu nie...chętnie sięgnę po takie klimaty

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi też przupomina Harrego ;) u nas jeszcze za wcześnie na tą książkę. Z pewnością jest ciekawa i warta przeczytania

    OdpowiedzUsuń
  9. od razu, jak tylko przeczytałam początek recenzji, pomyślałam że przypomina mi trochę Harrego Potera. Dzieci uwielbiają takie klimaty, zresztą dorośli czasami też ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. trochę nawiązuje do Harrego Pottera a my ostatnio go czytamy

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejna świetna książka z przygoda

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa książeczka. Uwazam ze takie książki winny znajdowac się w bibliotece dziecka. Jestem za

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa historia, bardzo fajne zestawienie

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytając opinie od razu pomyslalam o Harrym Poterze. Takie ksiazki fajnie sie czyta lekko z zaciekawieniem co bedzie na drugiej stronie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Super książeczka dla nastolatek,główna bohaterka odkrywa siebie na nowo :) Magia,ciekawa bohaterka to przyciąga uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. jest tu tematyka fantazji magii spodoba się nastoletnim dziewczynkom

    OdpowiedzUsuń