czwartek, 18 stycznia 2024

Wydawnictwo Prozami Książka pt.: „Zgodne małżeństwo” - Recenzja

 Zapraszam na recenzję książki pt.: „Zgodne małżeństwo”, którą otrzymałam od wydawnictwa Prozami (współpraca reklamowa baterowa).





Dwadzieścia lat to piękny staż małżeństwa, zna się swoją drugą połówkę bardzo dobrze i nic nie potrafi zaskoczyć. Tylko czy aby na pewno? Między Joanną a Jackiem nie jest źle. Są z sobą tyle lat, że po prostu wkradła się rutyna, praktycznie z sobą nie rozmawiają, a jeśli już to o sprawach codziennych. O problemach z matką kobiety, która od jakiegoś czasu mieszka z nimi, córce, która, choć już dorosła, dla niej zawsze będzie powodem do zmartwień (choć tak naprawdę wcale ich tak bardzo nie sprawia). Miłość, namiętność, pragnienie spędzania wspólnie czasu – tego już nie ma między nimi, skończyło się tak naprawdę nie wiadomo kiedy.
Nadchodzi dzień, w którym Jacek się spóźnia do pracy. Nie brał nawet pod uwagę, że poniesie jakieś konsekwencje, w końcu był dobrym pracownikiem, pracującym od lat w jednej firmie. Prawda okazała się inna, a on dowiedział się, że będą zwolnienia, a jego spóźnienie jest wystarczające do tego, aby on został zwolniony. Ta sytuacja okazała się początkiem wielu zmian w jego życiu. Mężczyzna postanowił znaleźć sobie nową kobietę (a w sumie już znalazł kandydatkę), szybko dorobić się dużych pieniędzy i wraz z nią uciec do ciepłych krajów. Plan jest, pora na jego realizację. Tylko co z Joanną? Jaki plan ma ona?

Dla mnie to była pozycja, z którą po prostu dobrze się bawiłam. W opisie znajdziemy, że jest to powieść antyromantyczna i ja się zdecydowanie z tym zgadzam. Jest to druga tego typu książka, jaką czytałam i mi się podobała.
To historia o człowieku w okolicy 50, który zapragnął zmienić całe swoje życie, o małżeństwie, które może nie to, że się rozpadło, jednak tak naprawdę od dawna mało łączy ich ze sobą. Czytamy ją z perspektywy większej ilości bohaterów (głównie Jacka i Joanny, jednak są momenty, kiedy do głosu dochodzą inni). Akcja sprawnie poprowadzona, a książkę czytało się szybko.

Bohaterowie ciekawi, dość dobrze wykreowani, wywołujący emocje w czytelniku. Szczerze powiedziawszy, polubiłam ich praktycznie wszystkich, chociaż na pewno mają nie tylko zalety, ale również wady.

„Zgodne małżeństwo” to powieść antyromantyczna, która mnie się podobała i polecam.



Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Prozami oraz na FB


Zgodne małżeństwo

3 komentarze: