piątek, 13 października 2023

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: „Szalony eksperyment” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Szalony eksperyment”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res (współpraca reklamowa baterowa).






Diana i Daniel do pewnego czasu dwójka zupełnie sobie obcych osób. Jednak w pewnym momencie ich drogi się z sobą łączą. Oboje zostają wplątani w sprzedaż kosmetyków pewnej firmy. Można pomyśleć „Co w tym dziwnego?”, przecież sprzedaż bezpośrednia kosmetyków jest od lat i nic złego się nie dzieje. Owszem, jednak w tych, ktoś ostro namieszał. Pewien naukowiec postanowił zawładnąć ludzkimi umysłami i zrobił tak, że po ich użyciu z człowiekiem dzieją się różne dziwne rzeczy. Wirus coraz bardziej się rozprzestrzenia, a wycofanie się jest praktycznie niemożliwe. Diana i Daniel nie wiedzą co zrobić, udanie się na policję odpada, przecież to oni są odpowiedzialni za rozprowadzenie ich w społeczeństwie. Na dodatek zaczyna być coraz bardziej niebezpiecznie, a między tę dwójkę wkraczają różne uczucia, na które nie mają wpływu. Jednak nie jest to odpowiedni czas na myślenie o sobie. Co zrobią? Czy uda im się pozostać bezpiecznymi? Jak potoczą się ich dalsze losy? Czy znajdą sposób, aby nie musieć dalej rozprowadzać kosmetyków, a co za tym idzie wirusa?

Po przeczytaniu książki mam bardzo mieszane uczucia. Jednocześnie jestem i na tak i na nie. Sam pomysł na książkę był świetny, dlatego do czytania podchodziłam z dużym zainteresowaniem. No cóż, niestety jakoś nie mogłam się w to wszystko wciągnąć, pomimo że historia mi się podobała. Dlaczego? Tak naprawdę nie do końca potrafię na to pytanie odpowiedzieć. Brakowało mi tej lekkości, którą uwielbiam w książkach, która sprawia, że książkę się dosłownie wchłania. Niestety czułam również emocjonalnej więzi z bohaterami. Książkę przeczytałam całą i nie żałuję czasu, który z nią spędziłam, a wręcz przeciwnie, liczę na kolejne książki autorki i na pewno po nie sięgnę (jest to debiut literacki, tak więc pewne rzeczy należy wybaczyć autorce).
Jeśli chodzi o plusy książki, poza pomysłem na fabułę, jest na pewno akcja, która według mnie jest sprawnie poprowadzona. Momentami szybsza, momentami wolniejsza, czasem ze zwrotami.

Bohaterowie dość dobrze wykreowani, mający wady i zalety, a co za tym idzie realistyczni. Nie mogę wam o nich za dużo zdradzić, powiem tylko tyle, że podczas historii znacząco się zmieniają. Czy ich polubiłam? Tak, ale nie od samego początku, raczej bliżej końca książki.

„Szalony eksperyment” to książka, do której mam mieszane uczucia. Z jednej strony ciekawy pomysł na historię, dobrze poprowadzona akcja i bohaterowie, którzy są dość dobrze wykreowani. Z drugiej nie mogłam się w nią wciągnąć, w każdym momencie mogłam odłożyć ją na bok i wrócić do niej nawet po kilku dniach.



Moja ocena – 5\10





Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB



Szalony eksperyment

3 komentarze: