niedziela, 24 września 2023

Wydawnictwo WasPos Książka pt.: „„American(nie taki)dream” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „American (nie taki) dream”, którą otrzymałam od Wydawnictwa WasPos (współpraca reklamowa baterowa).







Chociaż nie jedna osoba zazdrości życia Jaśminie, są to tylko pozory, a nic nie jest takie, jakby mogło się wydawać. Jest bogata, mieszka w pięknym domu, studiuje prawo, spotyka się z przystojnym chłopakiem, którego akceptują rodzice. Czy można chcieć czegoś więcej? Zdecydowanie można, bo jeśli się bliżej przyjrzymy, temu światu, w którym żyje młoda kobieta daleko do ideału. Rodzice kochają tylko pracę, cały czas poświęcają kancelarii, a od niej tylko wymagają. Tak naprawdę to oni całe życie nią kierowali, wybierali szkoły, kierunek studiów, oczekując, że będzie razem z nimi pracować. Jaśmina czuje się nie kochana, samotna i nierozumiana praktycznie przez nikogo. Jedyną osobą, na którą może liczyć, która naprawdę ją kocha i zawsze stanie po jej stronie jest babcia.
Pewnego dnia, po zdanych egzaminach Jaśmina wraz z innymi udaje się świętować. Niestety właśnie tego dnia dowiaduje się, że jej chłopak i koleżanka nie są w stosunku do niej uczciwi. Widzi, jak się całują, co nie jest ani trochę przyjemne. Niestety to dopiero początek tego, co przygotowało dla niej życie. Kiedy wraca do domu, dowiaduje się, że jej ukochana babcia dostała udaru i leży w śpiączce. Nie zastanawia się ani chwili, doskonale wie, że zrobi wszystko, aby być jak najszybciej przy niej. Nie liczą się dla niej kolejne egzaminy, które ma niebawem, liczy się to aby kupić bilet, spakować się i udać się do Ameryki, do babci. Wtedy jeszcze nie wie, że ten wyjazd zmieni zarówno w jej życiu, jak i w niej samej. Pozna tam Stanleya, który sprawi, że spojrzy inaczej na pewne rzeczy. Co ją połączy z mężczyzną? Jaki okaże się stan babci? Jak sobie z jej chorobą poradzi Jaśmina? Jaki okaże się wyjazd do Ameryki?

Historia, jaką znalazłam w książce to historia o samotności, niezrozumieniu, odrzuceniu, traumie, która złamała życie, a jednocześnie o miłości i jej różnych obliczach, naprawianiu błędów (również tych rodzicielskich), walce o siebie. Mnie zdecydowanie się podobała, a książkę dosłownie wchłonęłam. Nie byłam w stanie się oderwać, aż nie poznałam zakończenia. Akcja dość sprawnie poprowadzona, ze zwrotami, które potrafiły mnie zaskoczyć (szczególnie w drugiej połowie).

Główną bohaterką jest Jaśmina. To młoda kobieta, która przeżyła traumę (niestety nie mogę wam powiedzieć jaką). Ma ona na nią ogromny wpływ i tak naprawdę nie do końca sobie z nią poradziła. To bohaterka zagubiona, bardzo samotna, rozczarowana bliskimi. Ja ją bardzo polubiłam, chociaż nie będę ukrywać, że nie zawsze zgadzałam się z jej decyzjami.

„American (nie taki) dream” to książka, w której znalazłam ciekawą, wciągającą historię, która wywołała we mnie wiele emocji, od której ciężko było się oderwać. Ze swojej strony z przyjemnością polecam.



Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo WasPos oraz na FB



American(nie taki)dream

3 komentarze: