środa, 22 lutego 2023

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Dziewczyna do towarzystwa” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Dziewczyna do towarzystwa”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Alice miała dość poukładane życie i plany na przyszłość. Jednak pewnego dnia wszystko runęło jak domek z kart. Najpierw traci pracę, która jest jej niezbędna, aby móc opłacić sobie studia, a nie długo później nakrywa chłopaka na zdradzie. Na dodatek jest to zdrada z mężczyzną, co jest dla niej bardziej dotkliwe, a jednocześnie wyjaśnia pewne zdarzenia. Jednak kobieta nie ma dużo czasu na użalenie się nad sobą, musi szybko znaleźć nowe źródło dochodu. Dostaje pewną propozycję i po przemyśleniu wszystkich za i przeciw zgadza się zostać panią do towarzystwa. Jej zadaniem ma być umilanie czasu bogatym mężczyzną. Pewnego dnia dostaje stałe zlecenie i tak trafia do świata show-biznesu.
Kobieta zostaje asystentką Spensera, młodego aktora, który lubi zaszaleć. Jej zadaniem będzie poprawienie jego wizerunku, co wcale nie będzie takie łatwe. Tym bardziej że na jaw wyjdą pewne fakty, tajemnice do rozwiązania. Jakie? Jak potoczy się znajomość Alice i Spensera? Czy kobiecie uda się poprawić jego wizerunek?

Książka jest debiutem literackim, moim zdaniem bardzo udanym. Historia, jaką w niej znalazłam, wciągnęła mnie na tyle, że nie mogłam się oderwać praktycznie od samego początku, aż do ostatnich stron. Była ciekawa, wciągająca, a przy tym wywołująca emocje. To historia o tym, jak w jednej chwili może zmienić się całe życie, o trudnej przeszłości, tajemnicach, świecie show biznesu. Pełna świetnych dialogów między głównymi bohaterami, które niejednokrotnie wywołały u mnie wybuch śmiechu. Akcja dość sprawnie poprowadzona, ze zwrotami, które potrafiły mnie zaskoczyć.

Bohaterowie moim zdaniem ciekawi, dość dobrze wykreowani.
Alice to kobieta z planem na życie, który w jednej chwili się rozsypuje. Jest bohaterką z jednej strony poukładaną, mającą plany i marzenia. Z drugiej niepoddającą się, odważną, ma własne zdanie i nie daje sobie wejść na głowę.
Spenser jest młodym aktorem. Z pozoru można by stwierdzić, że nie liczy się z niczym, lubi dobrą zabawę z kobietami i używkami. Jednak to wszystko to tylko część jego twarzy, a resztę chowa pod maską. To bohater, którego dobrze trzeba poznać, aby zrozumieć i oceni.

„Dziewczyna do towarzystwa” to moim zdaniem świetny debiut. Książka wywołuje emocje, znajdziemy w niej ciekawą historię, od której nie mogłam się oderwać. Z przyjemnością polecam.



Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Dziewczyna do towarzystwa

4 komentarze: